REKLAMA
REKLAMA

Dixy pod kierownictwem byłego szefa Biedronki stawia na rosyjskich dostawców

Autor: www.dlahandlu.pl 12 września 2016 14:56

Dixy pod kierownictwem byłego szefa Biedronki stawia na rosyjskich dostawców fot. materiały Grupy Dixy

Grupa Dixy pod rządami Pedro Periery da Silvy, byłego dyrektora generalnego Biedronki, postanowiła postawić na krajowych dostawców i bezpośrednie kontrakty z producentami.

REKLAMA

Sieć poinformowała, że zamierza wzmocnić współpracę z rosyjskimi dostawcami. Spółka planuje podwoić liczbę bezpośrednich umów we wszystkich kategoriach w ciągu najbliższych dwóch lat.

Jeśli chodzi o obecną współpracę z krajowymi dostawcami, największy udział ma kategoria warzyw i owoców – ponad 80 proc. Zdaniem sieci, dostawy tych produktów bezpośrednio od producenta pozwalają wzmocnić kontrolę jakości nad produktem, a także zmniejszyć koszty średnio o 10%.

Udział umów bezpośrednich od kilku lat stale rośnie także w innych segmentach – np. w produktach alkoholowych. Obecnie ponad 85% z nich jest opartych na bezpośrednich relacjach z dostawcami. W ciągu roku spółka chce całkowicie przejść do bezpośrednich dostaw od producentów alkoholi.

Jak już pisaliśmy, od początku 2016 roku przychody rosyjskiej Dixy Group wzrosły o 20 proc. do 158 mld rubli (9,5 mld zł), a w samym II kw. 2016 roku były one wyższe o 23,7 proc. i wyniosły 84 mld rubli (5 mld zł). Jednocześnie w I połowie 2016 roku Grupa zanotowała stratę netto na poziomie 441 mln rubli (26 mln zł) wobec 807 mln rubli (48 mln zł) zysku w I połowie 2015 roku.

Pierwszy sklep Dixi został otwarty w Moskwie w 1999 roku. Standardowy paragon w sieci Dixy wynosi 339 rubli (ok. 20 zł). Sklepy operują na powierzchni handlowej ok. 300 mkw., a w ofercie mają od 2,7 tys. do 4,8 tys. SKU.Obecnie Grupa należy do trójki największych detalistów w Rosji pod względem sieci sprzedaży, przychodów i powierzchni sprzedaży.

 

  • ... 2016-09-12 16:38:57

    jak pięknie widać utarty schemat na przejęcie rynku stosowane przez portugalczków, a zaczerpnięte od innych...



    etap pierwszy: wmawiamy wszystkim, że stawiamy na "naszych" żeby przyciągnąć ich do stołu negocjacyjnego, zrobić dobrą prasę i zyskać na marżach dzięki dobrej atmosferze biznesu

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA