REKLAMA
REKLAMA

Dla statystycznego klienta żywność zdrowa nie różni się od ekologicznej

Autor: dlahandlu.pl 17 czerwca 2010 14:32

Polski konsument jest w specyficznej sytuacji, bo ma większy dostęp do nieprzetworzonej żywności niż konsument w Europie Zachodniej. Wiąże się to ze specyfiką rozdrobnionego rolnictwa, produkującego żywność na małą skalę tradycyjnymi metodami. Wytworzone w ten sposób produkty trafiają potem na lokalne rynki, bazary, a także do małych sklepów. Taką właśnie żywność konsumenci mają na myśli mówiąc - zdrowa, ekologiczna.

REKLAMA

- Wiele firm handlowych stara się wykorzystać te skojarzenia i ustawia w sklepach stoiska nawiązuje do wiejskiego wystroju, chaty, strzechy, słomy. To konsumentom sugeruje, że jest to zdrowa, ekologiczna żywność. A tak nie jest. Bo tylko produkty certyfikowane, wolne od chemikaliów i dodatków przemysłowych mogą być określane mianem żywności ekologicznej - mówi Marianna Skibińska, prezes spółki Free, prowadzącej delikatesy Free w Warszawie.

Aby zmienić postrzeganie i świadomość konsumentów należy prowadzić akcje edukacyjne, pokazujące różnice między pochodzeniem, produktów ekologicznych oraz tych produkowanych na masowych rynek. W delikatesach Free na półkach znajduje się 2,5 tys. certyfikowanych produktów ekologicznych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA