REKLAMA
REKLAMA

Dlaczego produkty marki własnej znanych dostawców są tańsze od brandowych?

Autor: Bankier.pl 19 maja 2016 09:39

Portal Bankier.pl zapytał Jeronimo Martins Polska o to, dlaczego produkty własne, realizowane przez znanych dostawców, są często tańsze od towaru sygnowanego logiem producenta. Na przyczynę takiego stanu rzeczy składają się przede wszystkim niższe koszty związane z logistyką oraz ograniczeniem wydatków na marketing. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że producent nie może mieć wpływu na politykę cenową klienta, co wynika z prawa handlowego - czytamy na Bankier.pl.

REKLAMA

– Różnicę w cenie uzyskujemy przede wszystkim dzięki wysokiej efektywności kosztowej oraz dużej skali naszego działania. Struktura naszego łańcucha dostaw – zbudowanego wokół piętnastu centrów dystrybucyjnych, z których towary docierają do sklepów w całej Polsce w ciągu zaledwie jednej doby – pozwala na pominięcie kosztów hurtowni i pośredników, a także na organizację większych jednorazowo dostaw, a co za tym idzie, na znaczne obniżenie kosztów logistycznych związanych z dystrybucją naszych produktów. Ponadto, w przypadku produktów dostępnych wyłącznie w sieci Biedronka producenci nie ponoszą kosztów marketingowych (np. kosztów reklamy i nakładów związanych z utrzymywaniem sieci przedstawicieli handlowych) – wyjaśnia biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Jak okazuje się, skład produktów przetwarzanych specjalnie dla Biedronki, dość często nie różni się zawartością od flagowego towaru producenta. Tak jest w przypadku m.in. produktów Develeya, czy firmy Iglotex. – W bardzo wielu przypadkach skład wyrobów opracowanych dla sieci sklepów Biedronka jest tożsamy ze składem analogicznych produktów sprzedawanych w opakowaniach producentów (tzw. produkty markowe) – komentuje biuro prasowe Jeronimo Martins. Jednak z uwagi na zapisy umów handlowych, firmy nie mogą podzielić się dokładnymi recepturami produktów.

Więcej na Bankier.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12335

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA