Dlaczego produkty marki własnej znanych dostawców są tańsze od brandowych?

Autor: Bankier.pl 19 maja 2016 09:39

Portal Bankier.pl zapytał Jeronimo Martins Polska o to, dlaczego produkty własne, realizowane przez znanych dostawców, są często tańsze od towaru sygnowanego logiem producenta. Na przyczynę takiego stanu rzeczy składają się przede wszystkim niższe koszty związane z logistyką oraz ograniczeniem wydatków na marketing. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że producent nie może mieć wpływu na politykę cenową klienta, co wynika z prawa handlowego - czytamy na Bankier.pl.

– Różnicę w cenie uzyskujemy przede wszystkim dzięki wysokiej efektywności kosztowej oraz dużej skali naszego działania. Struktura naszego łańcucha dostaw – zbudowanego wokół piętnastu centrów dystrybucyjnych, z których towary docierają do sklepów w całej Polsce w ciągu zaledwie jednej doby – pozwala na pominięcie kosztów hurtowni i pośredników, a także na organizację większych jednorazowo dostaw, a co za tym idzie, na znaczne obniżenie kosztów logistycznych związanych z dystrybucją naszych produktów. Ponadto, w przypadku produktów dostępnych wyłącznie w sieci Biedronka producenci nie ponoszą kosztów marketingowych (np. kosztów reklamy i nakładów związanych z utrzymywaniem sieci przedstawicieli handlowych) – wyjaśnia biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Jak okazuje się, skład produktów przetwarzanych specjalnie dla Biedronki, dość często nie różni się zawartością od flagowego towaru producenta. Tak jest w przypadku m.in. produktów Develeya, czy firmy Iglotex. – W bardzo wielu przypadkach skład wyrobów opracowanych dla sieci sklepów Biedronka jest tożsamy ze składem analogicznych produktów sprzedawanych w opakowaniach producentów (tzw. produkty markowe) – komentuje biuro prasowe Jeronimo Martins. Jednak z uwagi na zapisy umów handlowych, firmy nie mogą podzielić się dokładnymi recepturami produktów.

Więcej na Bankier.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10690

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane