Do końca 2018 r. McDonald’s chce sprzedać 3,5 tys. restauracji

Autor: Onet.pl 9 maja 2015 16:44

Do końca 2018 r. McDonald’s chce sprzedać 3,5 tys. restauracji

Restrukturyzacja, obcięcie kosztów oraz wprowadzenie nowego jadłospisu - to tylko część zmian, które chce wprowadzić McDonald’s w celu odzyskania utraconych klientów. W punktach sieci już szósty kwartał z rzędu notowane są spadki sprzedaży - informuje Onet Biznes.

Prezes McDonald’s Steve Easterbrook zapowiedział plan zasadzający się m.in. na wprowadzeniu reorganizacji struktur firmy, która zostanie podzielona na cztery oddziały: amerykański, "głównych rynków międzynarodowych" (Francja, Kanada), "rynków o wysokim wzroście" (Chiny, Rosja) oraz resztę świata.  Easterbrook podkreślił, że ma się to przyczynić do zmniejszenia biurokracji.

W ciągu trzech lat, tj. do końca roku 2018, McDonald’s zamierza sprzedać 3,5 tys. restauracji. Roczne koszty mają zostać obniżone o 300 mld dolarów.

McDonald’s ma zamiar ponownie powalczyć o docelową grupę klientów. W planach jest m.in. dalsze rozszerzanie dostaw bezpośrednich do domu oraz powrót do obietnicy "ciepłego, zdrowego jedzenia".

Steve Easterbrook jest prezesem międzynarodowego giganta od trzech miesięcy. Wcześniej był szefem brytyjskiego oddziału McDonald’s. 

Pomimo kryzysu McDonald’s nadal cieszy się z dobrej pozycji rynkowej. Tylko w pierwszym kwartale br. zysk firmy wyniósł 800 mln dolarów.

Czytaj więcej w Onet Biznes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane