Do końca roku pod szyldem Rossmann będzie działało 850 sklepów

www.portalspozywczy.pl 1 października 2013 10:26

- Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. Potencjał rozwoju sieci w Polsce jest ogromny. Docelowo szacujemy, że pod koniec 2018 roku istnieć będzie około 1600 placówek Rossmanna – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Zieliński, pełnomocnik zarządu ds. najmu w firmie Rossmann.

- Do końca 2013 roku będziemy mieć 850 placówek. Z każdym rokiem przyspieszamy tempo rozwoju. Jeszcze kilka lat temu otwieraliśmy ok. 100 nowych lokali rocznie, teraz ok. 150 - mówi Piotr Zieliński.

Ekspert zapewnia, że Rossmann chce być bardzo blisko klienta. - Nasze sklepy mają różne powierzchnie, ta optymalna to około 300 m kw., ale takich lokali jest ograniczona liczba. Jesteśmy w dużych i małych miastach, w galeriach handlowych, na głównych ulicach miast, na osiedlach mieszkaniowych. Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. W tej chwili ta docieralność wynosi ponad 60 proc. W Warszawie działa obecnie ponad 60 sklepów z logo Rossmanna- Potencjał wszystkich dużych, polskich miast wciąż jest ogromny - przekonuje Piotr Zieliński. Produkty spożywcze stanowią znikomy procent całej oferty Rossmanna.

Priorytetem zawsze będą drogeryjne produkty. Pielęgnacja włosów i ciała to dwie dziedziny, w których oferta Rossmanna jest szczególnie bogata. Jesteśmy i będziemy drogerią, nie chcemy być sklepem spożywczym czy obuwniczym - dodaje.

Mimo, że Rossmann jest drogerią, to jednak dużą część sprzedaży stanowią artykuły dziecięce, również te poza drogeryjne.
- Dzieci to nasz bardzo poważny klient. Ten dział bardzo szybko i dobrze się rozwija. Klienci doceniają nasze marki własne my widzimy w tym duży potencjał. Ten koncept będzie cały czas rozwijany - zapewnia Piotr Zieliński. - W naszym największym sklepie w Manufakturze w Łodzi tam wyłącznie dziecku poświęconych jest kilka działów i sporo metrów kwadratowych - mówi Piotr Zieliński.

Mimo, że przedstawiciele Rossmanna są zadowoleni z wyników finansowych spółki, to jednak przyznają, że jak wszyscy odczuwają kryzys.
Jednak ubiegły rok Rossmann zakończył w Polsce z 5 mld zł przychodów ze sprzedaży. - Notujemy wzrosty. Ten trend będziemy chcieli zachować poprzez liczne produkty, marki własne i działania marketingowe. Mamy nadzieje, że ten rok będzie lepszy niż ubiegły - mówi Piotr Zieliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane