Dobiega końca budowa nowej centrali Kauflandu we Wrocławiu

Autor: dlahandlu.pl 30 grudnia 2015 11:35

Leszek Wdowiak, architekt, dyrektor działu projektowego w Grupie RB, pracującej dla sieci Kaufland od kilku lat opowiada o wymaganiach inwestora w zakresie projektowania i modernizacji obiektów Kaufland.

– Każdy projekt, mimo że powstaje w oparciu o podobne wytyczne inwestora, to zupełnie inna historia. Przede wszystkim różne bywają plany miejscowe, na podstawie których taki obiekt musi zostać zaprojektowany. Dochodzą do tego różne lokalne uwarunkowania: otoczenie, kontekst, konkretna sieć komunikacyjna, do której trzeba nawiązać, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie obiektu. Oczywiście są jeszcze różne aspekty czysto techniczne, jak warunki gruntowe, wodne, nierzadko dodatkowe uwarunkowania konserwatorskie lub archeologiczne. Z tymi ostatnimi mamy do czynienia nader często z uwagi na pożądane przez inwestora lokalizacje inwestycji w pobliżu centrów miast, przy skrzyżowaniach ważnych arterii komunikacyjnych. Zresztą jest to uwarunkowanie historyczne: place targowe jako dawne odpowiedniki marketów, powstawały zawsze właśnie w takich miejscach – mówi Leszek Wdowiak, architekt, dyrektor działu projektowego w Grupie RB, pracującej dla sieci Kaufland od kilku lat.

Aktualnie sieć Kaufland stosuje stonowaną paletę barw, w której dominują szarości i beże. Mają one kontrastować z logotypem sieci, którego jaskrawoczerwona barwa wyróżnia się na tle antracytowej elewacji. Obiekty sieci Kaufland to specyficzne supermarkety – oprócz głównej hali sprzedażowej w obiektach znajdują się także mini galerie handlowe (z wielkością dostosowaną do wielkości sklepu) z różnymi punktami usługowymi i handlowymi, które uzupełniają główną funkcję obiektu. Zazwyczaj parking mieście się przy budynku, jednak bywają atrakcyjne lokalizacje, w których nie jest to możliwe. Stąd powstają także takie obiekty, jak budynek w Opolu czy Stalowej Woli, w których, z uwagi na niewielką działkę, parking dla klientów zlokalizowany jest pod budynkiem (na poziomie „0”). Inne rozwiązanie pozostające obecnie w fazie projektowej ma obiekt, w którym z uwagi na różnice wysokości przyległych ulic klienci wjeżdżać będą bezpośrednio na parking zlokalizowany na dachu budynku. – Niemal wszystkie obiekty, przy których pracowaliśmy, powstawały w takich rejonach miast, w których niezbędna była dość gruntowna, czasem skomplikowana, przebudowa istniejącego układu komunikacyjnego czy infrastruktury technicznej, budowa sygnalizacji świetlnej lub samych skrzyżowań. Obiektem, który powstał blisko centrum przy jednej z głównych ulic miasta, był również dwusetny obiekt handlowy sieci Kaufland w Polsce, zlokalizowany we Wrocławiu przy ul. Ślężnej/Sieradzkiej – mówi Leszek Wdowiak.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane