Dobrze zaprojektowane oznaczenia komunikują ceny a nawet grupę docelową sklepu

www.hands.pl 11 marca 2012 21:31

Dobrze zaprojektowane oznaczenia komunikują ceny a nawet grupę docelową sklepu

Okazuje się, że tradycyjne i stosunkowo mało kosztowne oznaczenia sklepowe są jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych w handlu detalicznym. Według POPAI (Instytutu ds. Reklamy w Miejscu Sprzedaży) różne formy reklamy sklepowej wpływają na 53 - 60 proc. decyzji o zakupie.

Elementy wystroju sklepu takie jak tabliczki na końcach alejek i przy kasie zostały wskazane na drugim miejscu, zaraz po reklamach telewizyjnych, jako najbardziej użyteczne źródło informacji o nowych produktach. Oznaczenia na zewnątrz sklepu znalazły się na trzecim miejscu, przed reklamami radiowymi, internetowymi i prasowymi.
Skuteczne oznakowanie komunikuje między innymi poziom cenowy sklepu oraz to, do jakich klientów sklep chce dotrzeć ze swoją ofertą. Koszt oznaczeń sklepowych powinien być też proporcjonalny do czasu, jaki dane oznaczenie ma funkcjonować. Oznaczenia zewnętrzne, które mają spełniać swoją rolę przez kilka lat wymagają oczywiście większych nakładów finansowych niż tygodniowe tabliczki promocyjne.

Wewnątrz i na zewnątrz
Oznakowania sklepowe dzielimy na zewnętrzne i wewnętrzne. Oznaczenia zewnętrzne to często pierwszy kontakt klienta z naszą marką i szansa na dobre pierwsze wrażenie. Mamy tylko kilka sekund, by zainteresować przechodnia na tyle, żeby zechciał wstąpić do sklepu. Oznakowanie musi stanowić obietnicę i gwarancję tego, co klient znajdzie wewnątrz. W żadnym wypadku informacje, za pomocą których zachęcamy klientów do wejścia nie mogą okazać się nieprawdziwe. Raz odczute rozczarowanie może skutecznie zapobiec ponowieniu wizyty.
Oznaczenia wewnętrzne tworzą z kolei wyjątkowy klimat sklepu, sprawiają, że wyróżnia się on pod względem kolorystyki, motywów graficznych i wystroju. Służą one kilku różnym celom. Oznaczenia informacyjne komunikują cechy i zalety produktów i wzbudzają chęć ich posiadania. Pomagają one klientowi w podjęciu decyzji o zakupie także wówczas, gdy na sali sprzedażowej brakuje personelu. Oznaczenia dekoracyjne dodają atmosfery w sklepie i maja za zadanie przede wszystkim tworzyć jego wizerunek. Mogą pokazywać na przykład szczęśliwych, zdrowych ludzi, takich z którymi chcielibyśmy się identyfikować. Komunikują, że jeśli będziemy robić to, co oni (przykładowo używać oferowane przez nasz sklep produkty), również będziemy szczęśliwsi i zdrowsi. Wykorzystanie wizerunku ludzi w tego rodzaju oznaczeniach ma też głębokie uzasadnienie w naszym sposobie postrzegania, nic tak bowiem nie przyciąga naszej uwagi jak ludzkie twarze, na których wychwytywanie jesteśmy biologicznie zaprogramowani. Oznaczenia kierunkowe i oznaczenia kategorii pomagają z kolei w prowadzeniu klienta po sklepie. Bez względu na to, czy są to oznaczenia sektorów z odzieżą damską i męską, czy strzałki „nabiał i pieczywo" w supermarkecie, oznaczenia te czynią zakupy w sklepie łatwiejszymi, tworzą też bardziej komfortową atmosferę.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane