REKLAMA
REKLAMA

Dolny Śląsk dobrze zaopatrzony w centra handlowe

Autor: www.dlahandlu.pl 14 lipca 2011 12:28

Ze wskaźnikiem nasycenia powierzchnią w centrach handlowych na poziomie 270 mkw. na 1.000 mieszkańców, Dolny Śląsk jest dziś najbardziej nasyconym województwem w kraju - średnia dla Polski wynosi 191 mkw/ 1.000 mieszkańców.

REKLAMA

Biorąc pod uwagę, że gęstość zaludnienia jest tu jedynie nieznacznie wyższa od średniej krajowej, można stwierdzić, że region ten jest na tle kraju dobrze zaopatrzony w centra handlowe. Po oddaniu do użytku obiektów aktualnie budowanych, wskaźnik ten wzrośnie do 291.

- Centra handlowe istnieją obecnie w najważniejszych miastach regionu: Legnicy, Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Lubinie, Świdnicy, Zgorzelcu, Kłodzku i Głogowie oraz we Wrocławiu, w którym znajduje się około połowy całej powierzchni handlowej województwa - mówi Jan Jakub Zombirt, analityk powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle.

Wrocław wciąż pozostaje najbardziej spenetrowanym rynkiem w regionie - dostępnych jest tam 75 proc. spośród badanych marek obecnych w Polsce. Dostępność znanych marek w pozostałych miastach jest już wyraźnie niższa, co jest skorelowane z wielkością istniejącej tam powierzchni handlowej. W Legnicy wskaźnik ten wynosi 29 proc., w Wałbrzychu 27 proc., w Jeleniej Górze 17 proc., natomiast w Świdnicy i Głogowie jedynie 6 proc.

Natalia Sobecka, konsultant w dziale powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle, komentuje: - Pomimo istniejącej obecnie szerokiej oferty rynek wrocławski nadal postrzegany jest jako atrakcyjne miejsce dla nowych projektów o czym świadczą planowane nowe obiekty z szeroką ofertą handlową, np. Sky Tower czy galeria handlowa planowana na wrocławskich Maślicach. Głównymi gwarantami sukcesu pozostają miedzy innymi: lokalizacja, komunikacja, rodzaj obiektu i odpowiedni najemcy.

Pod względem jakości istniejących centrów handlowych można wyróżnić obiekty, w których dominującą rolę stanowi część hipermarketowa oraz te, w których to galeria generuje największe potoki klientów. Wiodąca rola hipermarketu jest domeną obiektów starszych, oddanych do użytku przed 2005 r., natomiast w okresie późniejszym powstawały zazwyczaj budynki ze znaczną powierzchnią przeznaczoną dla małych sklepów.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13452

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA