Drosed: Niektóre sieci handlowe chcą rozwijać sprzedaż wędlin bezglutenowych

www.portalspozywczy.pl 3 czerwca 2014 14:37

Niektóre sieci handlowe oczekują od producentów przystąpienia do systemu certyfikacji i wprowadzenia do portfolio produktów bezglutenowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Lewicki, prezes Grupy Drosed.

- Czy wędliny bezglutenowe budzą zainteresowanie u dystrybutorów?

- Wraz z rosnącą świadomością konsumentów oraz coraz liczniejszymi przypadkami zdiagnozowania nietolerancji glutenu, zwiększa się potrzeba poszerzenia asortymentu produktów bezglutenowych w Polsce. Dlatego niektóre sieci handlowe oczekują od producentów przystąpienia do systemu certyfikacji i wprowadzenia do portfolio produktów bezglutenowych. Na obecnym etapie rozwoju rynku kluczowe jest zapewnienie bezpiecznych, bezglutenowych odpowiedników najpopularniejszych produktów spożywczych. Dlatego w przypadku Grupy Drosed licencją na znak „Przekreślonego kłosa" objęliśmy parówki Smakowite i Filet Wędzony z Piersi Kurczaka.

- Żywność bezglutenowa trafia w tej chwili głównie do sklepów w dużych miastach?

- Popyt na produkty bezglutenowe w dużej mierze zależy od świadomości konsumenckiej. Obecnie pod tym względem dominują duże miasta, ale prognozujemy, że stopniowo zapotrzebowanie na produkty bezglutenowe będzie obejmować również pozostałe części kraju.

- Jakich zmian możemy oczekiwać na rynku żywności bezglutenowej w nadchodzących latach?

- W ciągu najbliższych kilku lat segment żywności bezglutenowej w Polsce będzie dynamicznie się rozwijał. Zwiększy się przede wszystkim różnorodność asortymentowa. Wzrośnie również świadomość konsumencka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane