REKLAMA
REKLAMA

Dwóch operatorów spożywczych w galerii handlowej wynikiem ekspansji dyskontów

Property News 19 października 2015 11:57

Zmniejszenie się powierzchni zajmowanych przez dużych operatorów spożywczych oraz zmiany zachowań konsumentów mogą skłaniać zarządców np. do wynajęcia lokali dla dwóch marketów. Jak tłumaczy Tomasz Górski z Cushman&Wakefield, niektórzy najemcy potrafią sobie z tym poradzić.

REKLAMA

- W samej umowie wszystkie sklepy spożywcze negocjują klauzule wyłączności w obiekcie, aby wynajmujący nie wprowadził im konkurencji w postaci drugiego marketu spożywczego w galerii - komentuje Tomasz Górski, Associate, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield.

Pomysły na wprowadzenie dwóch operatorów spożywczych pojawiają się m.in. w wyniku dużej ekspansji dyskontów. - Każdy operator spożywczy podpisując umowę najmu dokładnie bada rynek, konkurencję i jej wpływ na jego przyszłe obroty w danej lokalizacji. Rosnący z roku na rok potencjał sklepów dyskontowych jak najbardziej jest brany pod uwagę przy takiej decyzji - tłumaczy Górski.

Ekspansja formatów dyskontowych nie musi przy tym uderzać w znaczący sposób w wyniki marketów spożywczych działających w centrum handlowym. - Markety spożywcze mają różne formaty skierowane do różnego spektrum klientów. Od najdroższych sklepów i marketów delikatesowych po dyskonty ściągające klientów niską ceną, ale mające zdecydowanie mniejszy asortyment produktów - mówi Tomasz Górski. - Z pewnością najmocniej konkurencję ze strony dyskontów odczuwają hipermarkety i supermarkety, a najmniej sklepy delikatesowe, które są skierowane do innego klienta - dodaje.

propertynews.pl

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA