REKLAMA
REKLAMA

Dyrektor CHI Polska: Niezależne kawiarnie będą miały problem z utrzymaniem się na rynku

www.portalspozywczy.pl 2 lutego 2015 14:30

- Wiele niezależnych kawiarni będzie miało problem z utrzymaniem się na rynku. To nie jest łatwy biznes - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Andrzej Jackiewicz, dyrektor generalny firmy CHI Polska, która jest operatorem sieci Costa Coffee i Coffeeheaven.

REKLAMA
- Rynek jest otwarty, szczególnie na ciekawe koncepty, wyróżniające się spośród innych. Stale powstają niewielkie, lokalne kawiarnie i ten segment będzie się stale rozwijał. Bardziej spodziewam się tego niż spektakularnych wejść na polski rynek wielkich marek - komentuje Andrzej Jackiewicz.

Wydaje się, że wiele firm i formatów gastronomicznych oraz handlowych doceniło potencjał rynku kawowego. Kawę w papierowych kubkach na wynos można już kupić np. w salonikach prasowych czy sklepach typu convenience.

- Rzeczywiście na rynku przybywa propozycji podawania kawy. Są to jednak zupełnie inne propozycje biznesowe, czyli picie kawy niejako "przy okazji". Jest to jednak inny model biznesowy niż profesjonalne sieci kawiarni. Konsumenci doceniają jakość i doświadczenia oferowane przez lokale takie jak Costa Coffee - dodaje dyrektor CHI Polska.

Podkreśla, że firma liderem polskiego rynku kawiarni. - Nasz kolejny konkurent jest istotnie mniejszy niż my. Mamy kilku markowych konkurentów (Starbucks, So!Coffe i Green Cafe Nero), których darzymy szacunkiem, ale to nie zmienia faktu, że jesteśmy od każdego z nich przynajmniej o połowę i więcej więksi. Posiadamy sieć ponad 100 kawiarni oraz 160 maszyn vendingowych, które właśnie są poddawane procesowi rebrandingu z coffeeheaven Express na Costa Express - mówi Andrzej Jackiewicz.

Aktualnie Costa Coffee to największa i najszybciej rozwijająca się marka kawiarni na Wyspach Brytyjskich i numer 1 w Europie. To blisko 2800 kawiarni w 29 państwach na całym świecie. Marka należy do koncernu Whitbread. W 2009 r. koncern przejął CHI Polska wraz z siecią kawiarni coffeeheaven. Od wiosny 2014 roku sukcesywnie przeprowadza proces rebrandingu i zmiany logo, oferty i wystroju wnętrz. Zakończenie prac ma nastąpić jescze w 2015 roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA