REKLAMA
REKLAMA

Dyrektor CHI Polska: Rynek kawiarni będzie rósł

www.portalspozywczy.pl 20 stycznia 2015 10:51

Polacy będą pić coraz więcej kawy. Również rynek kawiarni będzie rósł, ponieważ na tym polu ciągle gonimy Europę. W Polsce działa siedem razy mniej tego typu lokali niż w Wielkiej Brytanii - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Andrzej Jackiewicz, dyrektor generalny CHI, operatora sieci Costa Coffee w Polsce.

REKLAMA
Jak tłumaczy Andrzej Jackiewicz, Polacy przez ostatnie lata stali się ekspertami w kwestiach kawowych. Pomogły im w tym procesie kawiarnie oraz większa dostępność profesjonalnych maszyn kawowych do użytku domowego.

- Dlatego też Polacy oczekują coraz to nowszych doznań w kawiarniach oraz są w stanie zapłacić więcej za kubek dobrej jakościowo kawy wypitej w przyjemnym otoczeniu - mówi dyrektor generalny Costa Coffee.

Jak dodaje, rynek kawowy w Polsce jest wciąż niewielki porównując do innych krajów europejskich. Średnio rocznie konsumujemy 2,8 kg kawy i jest to wciąż niewiele. Skandynawowie np. spożywają około 10 kg kawy rocznie /os. Wciąż mamy więc potencjał wzrostu.

- Co ważne, już wielu konsumentów zdaje sobie sprawę z tego, że nigdy w domu nie uda się przygotować tak dobrej kawy, jak w profesjonalnej kawiarni, która dysponuje zaawansowanymi technicznie ekspresami i wyszkolonymi baristami. Nawet te najlepsze domowe ekspresy nie gwarantują poziomu jakości kawy z dobrej kawiarni. Dlatego popularność ekspresów do użytku domowego i kaw premium rozpatrujemy w kategorii wzrostu zainteresowania profesjonalnymi kawiarniami, jaką jest sieć Costa Coffee - mówi Andrzej Jackiewicz.

Przypomnijmy, CHI Polska chce do końca 2015 roku zakończyć proces rebrandingu sieci Coffeeheaven na Costa Coffee.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12698

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA