Dyrektor Coca-Cola HBC: Sprzedaż napojów najszybciej rosła w dyskontach

www.portalspozywczy.pl 30 grudnia 2015 13:50

Rok 2015 był świetnym rokiem dla branży napojowej. Sprzedaż napojów bezalkoholowych w 2015 wyraźnie wzrosła w porównaniu do zeszłego roku (prawie 9 proc. w ujęciu wolumenowym oraz 6 proc. w ujęciu wartościowym według danych do końca listopada br.). W poprzednich latach wzrost rynku oscylował wokół 2 proc. rocznie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

Jak zaznacza Iwona Jacaszek-Pruś, tak dobra sprzedaż była wynikiem bardzo pięknego lata, a zwłaszcza wyjątkowo ciepłego sierpnia i września. - W tych dwóch miesiącach sprzedaż była wyższa o prawie 20 proc. i te dwa miesiące zaowocowały tak dużym wzrostem rynku w całym roku. Przyglądając się wzrostowi w 11 miesiącach, widzimy, ze za prawie połowę tego wzrostu odpowiada wyższa sprzedaż właśnie w miesiącach sierpień – wrzesień. Praktycznie wszystkie kategorie napojowe zanotowały wzrost, przy czym najszybciej rosły woda, napoje izotoniczne oraz soki/nektary/napoje owocowe. Z punktu widzenia kanałów sprzedaży najszybciej rosła sprzedaż w dyskontach - komentuje dyrektor Coca-Coli.

Dodaje, że woda jest największą kategorią w ujęciu wolumenowym w rynku napojów bezalkoholowych, bo stanowi ponad 50 proc. tego rynku. Jej przyrost był dwucyfrowy.

więcej portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane