Dyrektor Coca-Cola HBC: Sprzedaż napojów najszybciej rosła w dyskontach

www.portalspozywczy.pl 30 grudnia 2015 13:50

Rok 2015 był świetnym rokiem dla branży napojowej. Sprzedaż napojów bezalkoholowych w 2015 wyraźnie wzrosła w porównaniu do zeszłego roku (prawie 9 proc. w ujęciu wolumenowym oraz 6 proc. w ujęciu wartościowym według danych do końca listopada br.). W poprzednich latach wzrost rynku oscylował wokół 2 proc. rocznie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

Jak zaznacza Iwona Jacaszek-Pruś, tak dobra sprzedaż była wynikiem bardzo pięknego lata, a zwłaszcza wyjątkowo ciepłego sierpnia i września. - W tych dwóch miesiącach sprzedaż była wyższa o prawie 20 proc. i te dwa miesiące zaowocowały tak dużym wzrostem rynku w całym roku. Przyglądając się wzrostowi w 11 miesiącach, widzimy, ze za prawie połowę tego wzrostu odpowiada wyższa sprzedaż właśnie w miesiącach sierpień – wrzesień. Praktycznie wszystkie kategorie napojowe zanotowały wzrost, przy czym najszybciej rosły woda, napoje izotoniczne oraz soki/nektary/napoje owocowe. Z punktu widzenia kanałów sprzedaży najszybciej rosła sprzedaż w dyskontach - komentuje dyrektor Coca-Coli.

Dodaje, że woda jest największą kategorią w ujęciu wolumenowym w rynku napojów bezalkoholowych, bo stanowi ponad 50 proc. tego rynku. Jej przyrost był dwucyfrowy.

więcej portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane