Dyrektor Hoop: Rynek wody będzie rósł kilka procent rocznie

www.portalspozywczy.pl 24 maja 2013 13:08

- Wartość sprzedaży wody w butelkach w Polsce szacuje się na ponad 2,5 mld zł. Wody smakowe stanowią 25 proc. tego rynku. Oba segmenty rozwijają się w identycznym tempie. Rynek wody w Polsce jest rynkiem rosnącym z kilkuprocentową dynamiką wzrostów rocznie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marek Kmiecik, dyrektor marketingu i członek zarządu Hoop Polska.

Spożycie wody w Polsce systematycznie wzrasta już od kilku lat. - W 2012 r. rynek zanotował ok. 8 proc. wzrost sprzedaży wartościowo. A pamiętajmy że w zeszłym sezonie, w kluczowych miesiącach, wystąpiło kilka zdarzeń, które nie pomagały temu pozytywnemu trendowi. W czerwcu Polacy żyli piłką nożna i raczej przyczyniali się do wzrostu sprzedaży innych kategorii napojowych. W lipcu temperatury nad polskim morzem, a wiec tam, gdzie przebywały rzesze polskich turystów, były umiarkowane - tłumaczy Marek Kmiecik.
Jego zdaniem, w roku bieżącym można liczyć na dalszy wzrost konsumpcji z uwagi na wzrastającą wiedzę konsumentów.
- Statystyczny Polak wypija obecnie ok. 70l. wody i jest to poziom zbliżony do poziomów osiąganych po naszej południowej granicy. Polacy wypijają dziś ok. 40 proc. więcej wody, niż konsumenci w krajach nadbałtyckich. Ale jest to nadal 2-3 razy mniejsze spożycie wody, niż w krajach po naszej zachodniej granicy, nie wspominając już o krajach śródziemnomorskich, w których oczywiście zasadniczą rolę odgrywa temperatura. Patrząc na trendy panujące na rynkach zagranicznych można szacować, że sprzedaż wód w Polsce w perspektywie kilku najbliższych lat będzie nadal rosła - komentuje członek zarządu Hoop Polska.
Jak potwierdza, głównym kryterium wyboru wody jest oczywiście jej marka - ok. 70 proc. konsumentów wybiera produkty brandowe. Miejsce pochodzenia wody to najważniejszy element decydujący o jakości wody. - Miejsce czyste, miejsce niedotknięte ludzką ręką stanowi gwarancję czystości wody. Oczywiście drugim czynnikiem wyboru na rynku wód jest cena produktu. Kolejnym kryterium wyboru jest rodzaj wody. W segmencie wód klasycznych obecnie największą sprzedaż generują wody źródlane, nieco mniejszą ilość stanowią wody mineralne, wód stołowych polski konsument praktycznie nie wybiera - mówi Marek Kmiecik.
Przyznaje także, że zdecydowanie największą popularnością cieszą się wody niegazowane, których udział w sprzedaży sięga 70 proc. Tymczasem pod względem wielkości opakowania Polacy najchętniej wybierają opakowania PET o poj. 1,5l. Drugim co do wielkości opakowaniem jest pojemność 0,5l. - Od pewnego czasu coraz większą popularnością cieszą się opakowania 0,75l. gdzie konsument otrzymuje więcej wody za cenę 0,5l. opakowania - dodaje.
Marek Kmiecik przypomina, że ubiegły rok w firmie Hoop stał pod znakiem rozwoju dystrybucji nowej marki wód - Białowieski Zdrój. - Pochodzenie naszej wody - z Podlasia - wyróżnia markę na rynku, na którym większość wód deklaruje pochodzenie z gór. W przeciągu kilku miesięcy woda Białowieski Zdrój wprowadzona została praktycznie do wszystkich dużych sieci handlowych oraz sieci lokalnych. Wodę Białowieski Zdrój wprowadziliśmy również do 90 proc. sklepów tradycyjnych do których docierają nasi przedstawiciele handlowi - mówi dyrektor marketingu Hoopa.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane