Dyrektor Intermarche: Deflacja problemem detalistów

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 28 maja 2015 14:17

Wskaźniki optymizmu globalnie wyglądają lepiej niż rok termu, wydaje się, że konsument jest spokojniejszy niż media czy analitycy. - Z punktu widzenia branży detalicznej znacznie większym problemem makroekonomicznym jest deflacja. Oddziaływanie na sprzedaż i zyskowność w kategoriach spożywczych nie jest jednoznaczne. Są takie produkty, jak np. mięso, które mniej zamożni Polacy kupują teraz chętniej, bo jest bardziej dostępne ekonomicznie niż do tej pory - wskazuje Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarché w komentarzu do raportu KPMG pt. "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

- I tu jest możliwe nawet odniesienie pewnych korzyści wynikających z większego wolumenu sprzedaży, nawet przy niższej cenie jednostkowej. Ale jest wiele kategorii, których Polacy nie kupią więcej, nawet jak są tańsze. I tutaj presja deflacyjna jest dla branży bardzo niekorzystna. Generalnie w produktach spożywczych takich kategorii jest większość, bo są to przecież zwykłe dobra codziennego użytku - podkreśla dyrektor generalny Intermarché.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane