Dyrektor Intermarche: Wojna cenowa przybiera niebezpieczne formy

www.portalspozywczy.pl 8 czerwca 2015 20:08

Bardzo silnie odczuwamy wzrost wrażliwości cenowej – czy może raczej oczekiwań odnośnie sprzedaży promocyjnej – oraz dramatyczne obniżenie lojalności klientów wobec detalisty - mówi Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Jak tłumaczy szef Intermarche, jest to oczywiście efekt wojny cenowej między sieciami. Choć jest ona obecna w handlu od zawsze, to jednak - zdaniem Prałata - "przybiera obecnie formy bardzo niebezpieczne".

- Sprzedaż oferty promocyjnej stanowi obecnie już zbyt dużą część sprzedaży kluczowych kategorii, co globalnie jest dla sieci źródłem poważnych strat. Pod względem intensywności zjawiska smart shoppingu Polska jest zdecydowanie w europejskiej czołówce - zauważa dyrektor generalny Intermarche.

Innym wyzwaniem stojącym przed sieciami handlowymi w Polsce jest starzenie się konsumentów i ich migracje. Jednak zdaniem Prałata, zmiany te nie przekładają się automatycznie na zmianę oczekiwań konsumentów wobec detalistów i oferty spożywczej.

- Nie stają się one np. bardziej konserwatywne. Wręcz przeciwnie, widzimy wyraźnie, że Polacy, także ci w zaawansowanym wieku, coraz bardziej poszukują produktów nowych, odmiennych od tych, które znają od lat. Ogromną rolę odgrywają tu programy kulinarne, czy szerzej – rosnące zainteresowanie kuchnią i gotowaniem. Starzenie się społeczeństwa oddziałuje za to stopniowo w innych obszarach, np. etykietowania, ekspozycji i komunikacji, które muszą być bardziej czytelne - komentuje Prałat.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Astro 2015-06-10 11:45:15

    Rozkoszne są te narzekania na Polaków, że są inteligentnymi klientami...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane