Czwartek, 21 sierpnia 2014 r.
portalspozywczy.pl
portalspozywczy.pl  |  13-03-2013, 16:55
Dyrektor KPMG: Wkrótce dyskontami pozostaną tylko takie sieci jak Lidl i Netto
Za kilka lat na rynku typowych dyskontów pozostaną tylko takie sieci jak Netto czy Lidl. Obecny lider tego rynku, Biedronka, będzie natomiast prawdopodobnie siecią, w której znajdą się zarówno „standardowe” dyskonty, supermarkety, jak i małe sklepiki – ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.
Piotr Grauer przyznaje, że ekspansja dyskontów jest bardzo szybka, dlatego takie tempo rozwoju zapewne nie będzie długotrwałe.
- Kiedy rynek już nasyci się dyskontami, wtedy pojawi się kluczowe pytanie, w jakim kierunku pójdzie rozwój modelu Biedronki. Ten sklep zaczynał jako twardy dyskont, a dzisiaj wydaje się, że zmierza on coraz bardziej w kierunku supermarketowym. Można sobie zatem wyobrazić, że Biedronka za trzy lata będzie zupełnie innym organizmem niż dzisiaj, np. jako mix „standardowych" dyskontów, supermarketów i małych sklepików z logo Biedronki - mówi dyrektor KPMG.
- Rynek dla takich właśnie sieci, które potrafią się dostosowywać do potrzeb polskiego rynku, jest dużo szerszy niż definicja dyskontu. I myślę, że tu raczej Biedronka stworzy sama dla siebie model sieci mieszany, a rolę prawdziwych dyskontów będą pełnić Netto i Lidl - dodaje.

 

WIĘCEJ INFORMACJI: Piotr Grauer RSS Biedronka RSS KPMG RSS

POLECAMY W SERWISACH