PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Dyrektor logistyki w ITM Polska: Wygrywają te sieci, które nie mają dziur na półkach

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 23:11

- Konkurencję wygrywa ta sieć, która nie będzie mieć dziur na półkach. Intermarche nie jest obecne w Warszawie, ale w mniejszych ośrodkach i tam jeżeli mamy taką konkurencję, że cztery czy pięć sieci ma swoje sklepy w obrębie kilkuset metrów, to tak naprawdę klient potencjalnie może się przejść po wszystkich i dużo czasu mu to nie zajmie. Jeżeli zobaczy pustą półkę, to wyjdzie, bo jego to nic nie kosztuje i znajdzie produkt gdzie indziej - powiedział Dariusz Kierski, dyrektor logistyki na Polskę w ITM Polska podczas panelu "Współpraca na linii dystrybucja-dostawcy. Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw", jaki odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Kierskiego, w planowaniu dostaw dostępne są coraz bardziej zaawansowane narzędzia, które pozwalają na śledzenie wszystkiego. - Dzięki takim narzędziom możemy sobie ułożyć plan na cały rok, jednak zawsze będzie w nim brakować kilku parametrów, nie uwzględnimy bowiem pogody i konkurencji. Nasza konkurencja nie śpi, tylko cały czas szuka nowych rozwiązań. Co z tego, że my sobie zaplanowaliśmy jakąś promocję, hit cenowy, jak po tygodniu się okaże, że konkurencja zaplanowała na ten czas promocję lepszą? Musimy na takie zdarzenia bieżąco reagować. Ale gdyby nie to, bylibyśmy niepotrzebni i pobieralibyśmy zasiłki dla bezrobotnych - komentował Kierski.

- Mamy oczywiście hipermarkety, które mają gdzieś tam na zapleczu swoje powierzchnie magazynowe. Mamy sieci dyskontowe, które operują w swoich sklepach dosyć ograniczoną ilością referencji. Ja reprezentuję tę trochę bardziej niewdzięczną część rynku, czyli supermarkety, mające kilkanaście tysięcy referencji na niewielkiej powierzchni. Klient jednego dnia kupi tutaj więcej, drugiego kupi mniej - mówił przedstawiciel ITM Polska.

Kierski zwrócił uwagę na to, że dużo produktów, którymi handluje się w supermarketach ma bardzo krótki termin przydatności do spożycia. - W związku z tym należy odpowiednio szybko reagować w całym łańcuchu dostaw, nie tylko w części magazyn centralny-sklep, bo akurat sklepy co wieczór składają zamówienia po spojrzeniu, jak wygląda półka. Problemem nie jest dostarczenie towaru na czas, lecz to, aby on był jak najbardziej świeży. Kilkanaście tysięcy referencji, z tego kilka tysięcy referencji produktów świeżych - jak tutaj przewidzieć sprzedaż i dopasować zamówienia do dostawców? - pytał Kierski. Podsumowując swoje wystąpienie stwierdził, że w kwestii dopasowania współpracy pozostaje bardzo dużo do zrobienia - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane