REKLAMA
REKLAMA

Dyrektor Netto: Handel zyska na bliskości Wielkanocy i 1 maja

Autor: portalspozywczy.pl 15 marca 2011 18:15

Dyrektor Netto: Handel zyska na bliskości Wielkanocy i 1 maja

Dla handlu dyskontowego to będzie kolejny dobry rok. Wskazują na to pierwsze miesiące tego roku, w trakcie których nasze sklepy notują bardzo dobre wyniki sprzedaży. To pozwala nam pozytywnie myśleć o tym, co wydarzy się w kolejnych miesiącach 2011 r. Zwłaszcza, że dla handlu pojawią się pewne pozytywne 'kumulacje', np. bliskie zestawienie tegorocznych Świąt Wielkanocnych i tzw. długiego majowego weekendu. W kolejnych miesiącach będziemy mieli podobne układy świąteczno - weekendowe - mówi Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto Polska.

REKLAMA

Nie niepokoją Pana problemy na rynkach surowcowym?

Oczywiście zamieszanie na rynku surowcowym, a jego dobrym przykładem jest „szaleństwo" związane z cukrem, to czynniki, które mogą powodować pewne zagrożenie. Jednak prawda jest taka, że pewne podstawowe produkty tj. cukier, czy chleb, mimo wysokich cen ludzie będą i tak musieli kupować. Oczywiście wolumen zakupów może spadać, ale wartościowo sprzedaż nie będzie się drastycznie wahać.

Sieci są w stanie wykorzystać zamieszanie związane z wzrostem VAT-u i cen surowców? I więcej zarobić?

Oczywiście, że operatorzy mogą to zrobić. Trudno mi jednak komentować działania innych sieci handlowych. W naszym przypadku nie chcemy wykorzystywać tej sytuacji, chcemy być najtańsi. Dobrym przykładem jest cena cukru, która w naszych sklepach wynosi 4,19 zł i jest najniższa na rynku.

Jak wysoka inflacja przełoży się na wyniki sieci i marże handlowe?

Ten czynnik jest pewnym powodem do niepokoju. Jest pewne ryzyko wyższej inflacji niż zakładał wcześniej RPP. To może negatywnie wpływać na marże i zyskowność firm handlowych. Z drugiej strony istnieje ryzyko pojawienia się roszczeń płacowych pracowników. W czasie „kryzysu", szczególnie w 2009 r. i na początku roku 2010 obserwowaliśmy ograniczenie wszelkich podwyżek i zamrożenie płac, ponieważ firmy koncentrowały się na kontroli i ograniczaniu kosztów. Teraz gdy sytuacja się poprawia i rośnie inflacja pojawia się ryzyko roszczeń podwyżek i to także może przełożyć się na zyskowność sieci handlowych.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA