REKLAMA
REKLAMA

Dyrektor PIH o wpływie planu Morawieckiego na handel

www.portalspozywczy.pl 23 lutego 2016 09:48

– Plan Morawieckiego będzie miał na branżę handlu w kraju wpływ pośredni – oczywiście to zależy, jak będą wspierane małe i średnie przedsiębiorstwa. Ważne jest budowanie przyjaznego otoczenia dla firm. W mniejszym stopniu ma znaczenie dla handlu wsparcie innowacji. Wsparcie eksportu ważne jest natomiast dla firm działających także na innych rynkach. A promowanie polskich marek na pewno jest bardzo pożądane – mówi serwisowi portalspozywczy.pl  Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

REKLAMA

Dodaje, że wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw oraz promocja eksportu są niezbędne dla rozwoju kraju – to zresztą postulaty, o których Polska Izba Handlu jako najszersza reprezentacja handlu w Polsce, mówi już od dawna.

Czy „Plan Morawieckiego” zgodnie z deklaracjami ma szansę wyrwać nas z pułapek: średniego dochodu, braku równowagi pomiędzy kapitałem zagranicznym i krajowym zaangażowanym w gospodarkę, przeciętnego produktu  oraz pułapki demograficznej?

– Bardzo ciężko jest oczekiwać pełnej równowagi pomiędzy kapitałem zagranicznym i krajowym, ponieważ kapitał krajowy nie będzie raczej w stanie dorównać możliwościami kapitałowi zagranicznemu. Na pewno zwiększenie jego udziału w gospodarce byłoby bardzo wartościowe i jeżeli uda się znaleźć rozwiązania, które na to pozwolą, będziemy mogli mówić o sporym sukcesie – tłumaczy Maciej Ptaszyński.

Podkreśla, że jeżeli chodzi o handel, to potrzebuje on między innymi wsparcia w budowaniu świadomości przedsiębiorców w zakresie znaczenia integracji, dobrego prawa, prostego i nie obciążającego systemu podatkowego.

Więcej na portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA