PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Dyrektor POHiD na VI FRSiH: Multiformatowość to próba zapanowania nad różnymi formami zakupów

Autor: www.dlahandlu.pl 6 listopada 2013 19:08

- Multiformatowość jest odpowiedzią handlu na recesję, której pokłosiem w Polsce było spowolnienie gospodarcze. Poszukiwanie bezpiecznych form funkcjonowania i ograniczenie ryzyka były jednymi z czynników, które przyczyniły się do intensyfikacji zjawiska multiformatowości - powiedział podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Izby Handlu i Dystrybucji.

Zdaniem dyrektora POHiD-u, sieciowanie małych sklepów jest kluczowe dla rozwoju handlu. - Aktualnie we franczyzie działa 57 tys. małych firm, ponad 40 tys. z nich to sklepy, z czego 2/3 to sklepy spożywcze. To odpowiedź na zachodzące cały czas zmiany. Franczyza pozwala na ograniczenie ryzyka w bardzo konkurencym środowisku, jakim jest handel, a format małego sklepu wpisuje się w trend robienia codziennych zakupów. Dlatego giganci, kojarzeni dotychczas z super- i hipermarketami, postawili na multiformatowość. Prowadzenie różnych formatów pozwala trafić do większej grupy odbiorców, a konsumenci, jak wiadomo, mają różne potrzeby i zwyczaje zakupowe - powiedział Andrzej Faliński.

 - Proces sieciowania małopowierzchniowych sklepów postępuje dynamicznie i święci dziś triumfy. Dzięki temu małe sklepy zyskały dostęp do sprzedaży tanich marek własnych. Z drugiej srony mamy ofertę produktów regionalnych, produktów premium. Te dwa rynki dają się rozgraniczyć, są substancją handlu kupieckiego, który się usieciowił - mówił na VI FRSiH dyrektor POHiD-u. 

Andrzej Faliński zwrócił również uwagę na zjawisko, które nazwał "kosztem konsumenckim". - Ten koszt to czas, paliwo, zdobywanie informacji i inne czynniki, które wpływają na proces dokonywania zakupów. W zagrożeniu recesją wpływają one na przesunięcie klienta do mniejszych formatów. Tu kupuje się wygodnie i szybko, a dzięki usieciowieniu również konkurencyjnie cenowo. Multiformatowość to odpowiedź firm na podwójną osobowość konsumencką. Mamy więc kilka formatów w jednym kanale dystrybucji, często wspartych sprzedażą zdalną, która tworzy także osobny, specyficzny format. Kluczowe jest elastyczne reagowanie na ryzko i potrzeby konsumenta. Te cechy nie są trwale, ale sytuacyjne - podkreślił Andrzej Faliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane