Dyrektor POHiD ogłosił koniec dyskontów w Polsce

Autor: BiznesTV 6 sierpnia 2015 12:35

W wypowiedzi dla BiznesTV.pl Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji powiedział, że "dyskontów w Polsce już nie ma. Etap ten został w Polsce owocnie wykorzystany, a sieci takie jak Biedronka, Lidl, Netto czy Aldi rozwijają się w innym kierunku i wcale nie są już najtańsze".

Dyrektor POHiD dodał, że obecnie sieci te są specyficznymi supermarketami, które są podstrojone i podorganizowane oraz przygotowane ofertowo, by stać się sklepami conveniece w większej skali.

Jest to spowodowane chęcią wykorzystania trendu konsumenckiego, by robić zakupy jak najbliżej i jak najszybciej. Zdaniem Falińskiego "dyskonty" właśnie to oferują: szybkość zakupów, powtarzalną jakość i rozsądną cenę. "Dyskonty" rozwijają działy marek własnych, ale także marek luksusowych oraz wspierają marketingowo sprzedaż akcjami in-out czy tygodniami tematycznymi.

Dodatkowo sklepy te rozszerzyły stały asortyment z 1 tys. do 2,4 tys. pozycji asortymentowych i zmniejszyły udział marki własnej z 70 do 30-40 proc.

Jak twierdzi Faliński sieci te dochodzą do granicy rozwoju w Polsce, bo w Polsce wykluwa się nowy pomysł na hipermarket, ale także nastąpił wysyp sieci franczyzowych. Obydwa te formaty są dla dyskontów ogranicznikami dalszego rozwoju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane