Dyrektor POHiD-u na V FRSiH: Promocje cenowe pokazują skalę działania i moc sieci handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 16 października 2012 12:26

Promocje to kolejne narzędzie konkurencji cenowej wśród sieci. Są to jednak akcje czasowe mające na celu poprawę wizerunku sieci i pokazanie jej mocy. Sieci ostro promujące się w tym zakresie zaprzestaną tych działań, gdy osiągną swój cel - np. pokażą swoją specyfikę w tym zakresie, w którym konkurencja nie będzie miała szans. Promocje cenowe to instrumentalne zagranie, a nie strategia na dłużej - wyjaśnił podczas V Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD.

- Polski konsument jest bardzo nielojalny, w większości Polacy kierują się ceną przy wyborze produktów. Należy pamietać, że po zakończeniu promocji sieć będzie musiała się czymś wyróżnić na rynku np. Lidl robi to przez ofertą smaków świata - dodała Agnieszka Sora, dyrektor zarządzający Gfk Polonia.

- Promocje cenowe dzielimy na dwie kategorie: wizerunkowe i te, kiedy detalista rzeczywiście schodzi z marży. Obecnie nie mamy wojny cenowej w detalu. W Polsce ma miejsce osłabienie gospodarcze. Dla wielu jest to okazja do zwiększenia udziału w rynku i wiele sieci wykorzysta ten moment. Coraz więcej lokalizacji otwieranych jest obok konkurencji. Dlatego też promocje cenowe będą agresywne, ale tylko wizerunkowo - podsumowuje Dariusz  Kalinowski, prezes Stokrotki.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • Jacenty 2012-10-16 16:01:16

    Fallus zapomniał dodać, że za tzw."promocje", które w świetle prawa są zwykłym chamskim dumpingiem, finansują producenci, przydeptani do ściany, a na końcu - konsumenci, którzy za niższą cenę dostaną większe g-ó-w-n-o.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane