Dyrektor sieci Netto: Dyskonty będą najpopularniejsze przez najbliższych kilka lat

Autor: portalspozywczy.pl 24 stycznia 2012 15:48

- Pomimo tego, że dyskonty idą w kierunku w formatu supermarketów, to sklepy dyskontowe będą wyróżniały się niższymi cenami i większą dbałością o koszty. Ten format będzie najbardziej popularny wśród klientów przez najbliższych kilka lat. Potwierdzają to rynkowe prognozy, które mówią o wzroście sieci dyskontowych o 20 proc. rocznie do 2014 roku - uważa Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto Polska

- Na rynku możemy zaobserwować zjawisko zbliżania się do siebie dwóch formatów: dyskontów i supermarketów. Sklepy dyskontowe coraz bardziej dbają o jakość i poszerzają asortyment, a supermarkety starają się przyciągać klientów niską ceną. Czy te dwa formaty mogą z czasem zmienić się w jeden?

- Dyskont pozostanie nadal formatem dyskontowym. Ten format niesie za sobą pewne uwarunkowania typu: powierzchnia sklepu, sposób prezentacji artykułów, zakres asortymentu. Dyskont zawsze pozostanie dyskontem i będzie się wyróżniał tymi elementami. Właściciele supermarketów rzeczywiście próbują budować formaty o charakterze dyskontowym, głównie kładąc nacisk na kwestię ceny. Widzimy to na przykładzie sieci Tesco czy Carrefour, które wchodzą w mniejsze formaty. Przypomnę, że w czasie niedawnego kryzysu Tesco posługiwało się hasłem "dyskontowe ceny". Świadczy to o tym, że w świadomości klienta jest zakodowane, iż dyskont jest formatem tanim.

- Dyskonty zaczynają coraz bardziej dbać o jakość. Czy to nie odbywa się to kosztem tego, co jest najbardziej charakterystyczne dla sklepów dyskontowych - ceny?

Lepsza jakość na pewno powoduje wzrost kosztów. Dyskont jako format czy model biznesowy charakteryzuje się jednak mocno sformalizowanym podejściem do kwestii kosztów. Zarządzanie kosztami w sieciach dyskontowych jest wręcz modelowe. To jest przewaga dyskontów, które dzięki temu mogą pozwolić sobie na poprawę jakości produktów, jednocześnie nie obciążając klienta kosztami. W efekcie - produkt jest cenowo cały czas atrakcyjny dla klienta.

Czytaj więcej: Dyrektor sieci Netto: Konkurencja się zaostrza

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane