Dyrektor sieci Topaz: Sektor jest coraz bardziej zatłoczony

Autor: www.dlahandlu.pl 10 stycznia 2017 11:26

Dyrektor sieci Topaz: Sektor jest coraz bardziej zatłoczony Jarosław Bieliński, dyrektor generalny Topaz

Rok 2016 był dobrym rokiem dla sieci Topaz. Nasze sklepy zrealizowały w tym okresie założone cele, a sieć franchisingowa rozszerzyła mapę działalności o kolejne punkty handlowe. Dokonaliśmy też istotnej optymalizacji procesów wewnętrznych, która umożliwi jeszcze prężniejsze działanie naszej sieci w następnych latach. Wkraczamy w 2017 roku pewnym krokiem. A w nim nie zrezygnujemy z dalszych inwestycji - mówi Jarosław Bieliński, dyrektor generalny Topaz.

- Kilka nowych punktów handlowych jest już na etapie budowlano-wykończeniowym. Kolejne inwestycje deweloperskie realizuje też Topaz Inwest, a sieć franchisingowa Topaz Express rozszerzy się o kolejne sklepy działające w tej formule. Na nadchodzące miesiące patrzymy z umiarkowanym optymizmem, ale dokładnie też przyglądamy się wszystkim zmianom, które tę stabilność rynku mogą w jakikolwiek sposób zachwiać - wyjaśnia nasz rozmówca.

Jarosław Bieliński pozytywnie ocenia 2016 rok dla całej branży handlowej.

- Czy to był dobry rok? Myślę, że tak. Niewątpliwy wzrost konsumpcji, co potwierdzają dane GUS, to zasługa wielu czynników. Jednym z nich była długotrwała deflacja, którą odnotowywaliśmy prawie do końca 2016 roku. Drugim rządowy program „Rodzina 500+”. Dało się zauważyć, że zwiększona dzięki temu liczba środków pieniężnych na bieżące wydatki pozwoliły statystycznej rodzinie na częstsze i obfitsze zakupy. To dobra wiadomość. Analizując miniony rok nieco głębiej należy też przywołać problemy Almy i MarcPolu oraz kłopoty finansowo-prawne coraz większej liczby małych działalności gospodarczych funkcjonujących na rynku FMCG, a zatrudniających kilka-kilkanaście osób. Ich przykład doskonale pokazuje jak ważnym elementem jest szybkie reagowanie na zmieniające się preferencje konsumenta i dopasowanie do nich odpowiedniej ceny i jakości oraz segmentacja klientów i dostosowanie do nich właściwych strategii marketingowych. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że sektor handlu detalicznego jest coraz bardziej zatłoczony. Silna konkurencja, zwłaszcza podmiotów zagranicznych, powoduje więc coraz odważniejsze rozważenia dotyczące idei konsolidacji działań krajowych graczy na rynku. Razem możemy tylko skuteczniej rywalizować o polskiego klienta. A atutów mamy wiele - podkreśla dyrektor generalny sieci Topaz.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane