Dyrektor w KPMG: Handel detaliczny i hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 18:39

Handel detaliczny i handel hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy. Handel detaliczny rośnie i ma pozytywne perspektywy rozwoju, zaś handel hurtowy się kurczy. W detalu konsolidacja postępuje, a w handlu hurtowym dopiero raczkuje - ocenia ekspert firmy doradczej KPMG.

- Inwestorzy finansowi aktywnie poszukują celów do przejęcia. Widać rosnące zainteresowanie sieciami lokalnymi i regionalnymi, następuje konsolidacja i duże sieci przejmują sieci lokalne czy regionalne - mówił Grauer.

- Jeśli chodzi o hurt, to kluczowym kryterium inwestycyjnym jest skala. W hurcie tylko to się liczy i to może być atrakcyjny element dla inwestorów - dodał.

Przypomniał też, że kluczowe transakcje w Polsce w ostatnich latach to tegoroczne przejęcie Reala przez Auchan, w ubiegłym roku wojna o Eko Holding między funduszem Advent a Mid Europa Partners, a wcześniej przejęcie Tradisu przez Eurocash.

Podkreślał, że w ostatnich latach najszybciej rósł sektor supermarketów i dyskontów (o 11-15 proc. rocznie), wolniej sektor hipermarketów (4,6 proc.), a jeszcze wolniej handel tradycyjny.

- Dla rozwoju istotne są takie czynniki jak format, lokalizacja, otoczenie, czy też najbliższa konkurencja w obszarze lokalizacji - mówił Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane