REKLAMA
REKLAMA

Dyrektor zakupów w Netto: Trend zdrowotny będzie determinował rynek handlu detalicznego

Autor: pr 26 lipca 2016 14:05

Już ponad 75% konsumentów sprawdza skład produktów przed zakupem – wynika
z badań konsumenckich przeprowadzonych przez Netto Polska. Sieci dyskontowe inwestują w ulepszanie receptur produktów oferowanych przez marki własne. To wynik umacniającego się w Polsce trendu zdrowotnego.

REKLAMA

Aż 54% klientów sieci Netto deklaruje, że kupuje zdrową żywność częściej niż jeszcze kilka lat temu.

– Trend zdrowotny jest obecnie bardzo widoczny i przez najbliższe lata będzie determinował rynek handlu detalicznego – przyznaje Daniel Grabka, dyrektor zakupów w Netto. Wyraźnie rośnie liczba osób, które uważnie czytają skład produktów. Wiodący element, na który klienci zwracają uwagę podczas kupowania zdrowej żywności, to brak substancji chemicznych –  zarówno w procesie przetwarzania, jak i procesie wytwarzania - dodaje.

Pojęcie „zdrowa żywność” dla ponad połowy uczestników badania (53%) oznacza brak substancji chemicznych poprawiających smak, wygląd czy trwałość produktów spożywczych. Na bazie trendu zdrowotnego coraz popularniejsze wśród producentów żywności staje się dążenie do tzw. czystości etykiet. Pojęcie odnosi się bezpośrednio do składu żywności, w której świadomie rezygnuje się ze sztucznych barwników, środków konserwujących czy środków wzmacniających smak. Czystość etykiet oznacza także, że im mniej zbędnych barwników, zagęstników i konserwantów, tym lepsza jakość oferowanych produktów.

- Przykładem realizacji idei dotyczącej czystości etykiet jest marka własna sieci Netto o nazwie Miletto. Śmietany, twarogi, kefiry i masła sprzedawane pod szyldem Miletto wytwarzane są wyłącznie z naturalnych składników. W ich składzie nie ma zagęstników, konserwantów
i sztucznych barwników. Brak niezrozumiałych, chemicznych nazw na opakowaniu, świadczy nie tylko o pozostaniu w zgodzie z naturą, ale również dbałości o walory smakowe - opisuje sieć Netto.

Producentem marki własnej Miletto są spółdzielnie OSM, m.in. OSM Czarnków, OSM Nowy Dwór Gdański oraz OSM Łobżenica.

 

Badanie zrealizowano na grupie liczącej ok. 1000 klientów sieci Netto.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA