Dyskontom może wyrosnąć nowa konkurencja

Autor: dlahandlu.pl 13 stycznia 2012 09:57

Dyskontom może wyrosnąć nowa konkurencja

Zdaniem Andrzeja Falińskiego z POHiD fakt, że obecne na polskim rynku dyskonty poprawiają wygląd swoich sklepów i rozszerzają ofertę spowoduje, że będą one kierowały się w stronę supermarketów, a to z kolei spowoduje, że może pojawić się dla nich konurencja w postaci nowej sieci hard dyskontowej.

- To naturalny cykl rozwoju sieci handlowej. Zaczyna ze skromną ofertą i wystrojem sklepów, przyzwyczaja klientów do niskich cen, ale w miarę upływu czasu klienci oczekują lepszej i szerszej ofert. Dlatego sieć sklepów przechodzi upgrade wizualny i ofertowy, ale wiąże się to także ze wzrostem cen. Ten moment zauważa konkurencja i tworzy sklep skoncentrowany tylko na niskiej cenie. I cały proces zaczyna się od początku - mówi Andrzej Faliński.

Jego zdaniem jesteśmy właśnie w takim momencie rozwoju rynku w Polsce, że dyskonty Biedronka, Lidl, Aldi czy Netto mogą być już postrzegane jako supermarkety. To pozwala konkurentom myśleć o stworzeniu na bazie silnej grupy hurtowej, lokalnej, franczyzowej sieci sklepów hard dyskontowych. Może pokusi się o to Eurocash, który ma struktury, aby wejść z taką ofertą na rynek

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane