Dyskonty i sieciowe sklepy convenience zdominowały handel w woj. świętokrzyskim

Autor: echodnia.eu 16 grudnia 2015 14:11

55 sklepów Biedronka, około tysiąca marketów pod popularnymi szyldami Żabka, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Fresh Market, Małpka, Carrefour Express, OdiDo oraz Dino - w woj. świętokrzyskim w szybkim tempie przybywa markowych sklepów. Dyskonty i „sieciówki” kładą na łopatki małe placówki handlowe, a rynek małych sklepów szybko się kurczy - podaje "Echo Dnia".

Liderem na rynku marketów jest w regionie Biedronka, mająca 55 marketów; Żabka to około 60 sklepów, głównie w Kielcach; sieć sklepów Od i Do - 34; Lewiatan - 29; sieć sklepów Robert 18; Tesco ma w regionie świętokrzyskim - 17 sklepów; Delikatesy Centrum - 15; Lidl - 11; Dino - 7; Kaufland - 6; Carrefour - 6; Małpka Expres - 6; Carrefour Express - 6.

Najwięcej sklepów działających w ramach sieci handlowych zlokalizowanych jest w Kielcach. Na jeden sklep dyskontowy przypada tu na 15 tysięcy osób, w regionie świętokrzyskim 20 tysięcy osób.

Z roku na rok gorzej wygląda rynek szczególnie dla małych sklepów osiedlowych, zatrudniających do dziewięciu osób. Systematycznie zamykają podwoje i wypadają z mapy handlowej, bo nie radzą sobie z konkurencją silnych marek, które w strategii działania mają wpisaną ekspansję nie tylko w dużych miastach, ale także miasteczkach i gminach.

Więcej w dzienniku "Echo Dnia".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane