Dyskonty i sklepy osiedlowe najchętniej wybierane na zakupy

Autor: dlahandlu.pl 6 kwietnia 2011 14:21

Dyskonty i sklepy osiedlowe najchętniej wybierane na zakupy

Hipermarkety w Polsce są trzecim pod względem zainteresowania miejscem, do którego Polacy wybierają się po zakupy spożywcze, chemię, czy kosmetyki - wynika z badania Payback Consumer Monitor, przeprowadzonego na zlecenie firmy Loyalty Partner Polska.

Trochę większym zainteresowaniem cieszą się ogólnospożywcze sklepy osiedlowe oraz dyskonty - pokazuje badanie PAYBACK Consumer Monitor. W hipermarketach najchętniej kupują młodzi w wieku od 18 do 35 lat, a do dyskontów częściej zaglądają osoby po 36 roku życia. Klientami osiedlowych sklepów są głównie osoby starsze, powyżej 56 lat, często emeryci.

Z badania PAYBACK Consumer Monitor wyraźnie wynika, że Polacy kupują z głową - 67 proc. sprawdza datę ważności produktów, a 59 proc. porównuje ceny przy kasie do tych na półkach sklepowych. W grę nie wchodzą też zbędne zakupy, 69 proc. dobrze wie, czego potrzebuje.

Bez względu na to, co kupuje polski konsument, kieruje się najpierw ceną, następnie jakością, a wybierając produkty spożywcze zwraca uwagę na ich świeżość. Cena (61 proc.), a potem jakość (48 proc.) są dla ogółu Polaków istotne również przy zakupie kosmetyków. Ciekawe, że dla osób w wieku 26-33 lata w tej kategorii produktów jest odwrotnie, ważniejsza jest jakość niż cena (odpowiednio 64 proc. i 54 proc.), podobnie dla singli i osób wykształconych. Nie bez znaczenia jest też marka - 37 porc. Polaków woli markowe kosmetyki.

Zanim Polak wyruszy na jakiekolwiek zakupy sprawdzi ceny regularnych produktów i porówna je, najczęściej w różnych sklepach. Pomimo tego, że na ogół planuje wydatki, to raczej nie korzysta z list zakupowych. Polscy konsumenci nie ufają sprzedawcom, 57 proc. nie daje się im przekonać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane