REKLAMA
REKLAMA

Dyskonty liderem sprzedaży win gronowych

Autor: www.dlahandlu.pl 1 kwietnia 2016 11:45

Dyskonty liderem sprzedaży win gronowych W 2015 r. Polacy wydali na wino 2,2 mld zł. fot. shutterstock

Polacy kupują wino przeciętnie 5 razy w roku, a podczas pojedynczej wizyty w sklepie sięgają po około 1,1 l tego alkoholu, wydając średnio 18,20 zł. 67 proc. kupujących tę kategorię powtarza przynajmniej raz jej zakup w ciągu kolejnych 12 miesięcy - wynika z najnowszych danych Gfk.

REKLAMA

Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, obecnie najważniejszym kanałem (w ujęciu wartościowym), w którym gospodarstwa domowe zaopatrują się w wino, są sklepy dyskontowe. 39 proc. wartości wszystkich zakupów win gronowych przypada na ten kanał.

Sieci dyskontowe od wielu lat pracowały na pozycję lidera sprzedaży win konsekwentnie poszerzając asortyment alkoholi w oparciu o kolejne tygodnie tematyczne.

Hipermarkety tracą udziały w dystrybucji kategorii i posiadają w niej obecnie 24 proc. Kolejny kanał to supermarkety, które odpowiadają za 17 proc. rynku dystrybucji kategorii, ale w porównaniu z hipermarketami, ich udziały wzrosły rok do roku.

W całości sprzedaży pod względem wolumenowym w 2015 roku zakupy wina czerwonego stanowił 56 proc., 33 proc. to zakupy wina białego, zaś pozostałe 11 proc. wina różowego. Największy wzrost zakupów w stosunku do poprzedniego roku zanotowała kategoria win białych.

Przypomnijmy, zdaniem Roberta Ogóra, prezesa Grupy Ambra, udział dyskontów w handlu winem w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. - Udział dyskontów w polskim rynku wina wzrósł do bardzo wysokiego poziomu - być może jeszcze w Niemczech jest podobny - i jest to poziom należący do jednych z najwyższych w Europie. Dziś w Polsce co trzecia butelka wina sprzedawana jest w dyskontach – mówił w październiku 2015 r. Robert Ogór.

Dyskonty powoli staja się również liderami w sprzedaży whisky. Z danych GfK Polonia wynika, że w okresie od listopada 2014 r. do października 2015 r. produkt z kategorii whisky przynajmniej raz zakupiło 17,5 proc. polskich gospodarstw, podczas gdy w takim samym okresie roku 2013/2014 było to 15,7 proc., a 2012/2013 – 14,8 proc. W ujęciu wolumenowym kategoria ta wzrosła o ponad 60 proc. na przestrzeni ostatnich czterech lat.

28 proc. wartości zakupów whisky odbywa się w kanale dyskontów. Hipermarkety zanotowały spadek zakupów w tej kategorii i posiadają obecnie 27 proc. udziału. Supermarkety odpowiadają za 24 proc. dystrybucji kategorii i ich udział wzrósł rok do roku.

  • bakbar 2016-04-01 12:57:13

    kiedy w końcu skończycie z tym sztucznym podziałem dyskont / supermarket... przecież te sklepy z zewnątrz wyglądają niemal identycznie... wewnątrz różnią się "jedynie" cenami...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA