Dyskonty mają najwięcej marek własnych w gazetkach promocyjnych

Autor: ABR Sesta 2 grudnia 2011 12:27

Dyskonty mają najwięcej marek własnych w gazetkach promocyjnych

Niemalże każda sieć na polskim rynku sygnuje produkty markami własnymi. Liczba marek własnych w zależności od kanału wynosi od 10 w kanale małych sklepów spożywczych aż do ponad 420 w dyskontach - wynika z analizy firmy ABR Sesta.

W supermarketach ABR Sesta zdefiniowała 216 różnych marek własnych, a w hipermarketach 130. W sumie od początku 2011 do końca października w gazetkach handlowych monitorowanych przez agencję pojawiło się ponad 1000 różnych marek własnych.
Siecią, która może pochwalić się największym portfolio marek własnych jest Biedronka promująca w swoich gazetkach ponad 150 różnych marek. Najczęściej promowaną marką (70 modułów w 2011 roku) jest Bebeauty występująca w kategorii Uroda/Pielęgnacja, kolejna Code - 40 wystąpień - jest marką sygnującą ubrania. Powyżej 20 modułów miały też marki Kraina Mięsa, Sotille Gusto i Casa De Azeite.

W pierwszej trójce obok Biedronki znalazły się dwa kolejne dyskonty Lidl ( 132 różne marki własne) i Aldi (102). W Lidlu najczęściej występowały marki Crivit (ponad 200 modułów), Esmara (158 modułów), Livergy i Jolinesse - po 130 modułów - wszystkie w kategorii ubrań, oraz marka Power fix w produktach budowlanych. W Aldim na pierwszym miejscu są dwie marki własne występujące w kategorii Żywność: Delikato i Trader Joe's (po 25 modułów), zaraz za nimi wystąpiły marki Aldi, Biocura i Mucci.

Następny w kolejności po dyskontach jest Eurocash posiadający 70 różnych marek własnych, za nim Tesco z liczbą 65. Makro przeznacza najwięcej modułów na produkty własnych marek.

ABR Sesta przeanalizowała również liczbę modułów, w których sieci reklamują swoje marki. Liderem w tej kategorii są sieci C&C a szczególnie Makro, które od początku roku miało już prawie 5000 modułów z marką własną. Na drugim miejscu są hipermarkety, które na markę własną poświęciły w sumie 4500 modułów, najwięcej Tesco - ponad 1600. Marka własna jest bardzo dobrze eksponowana przez Rossmanna - 1500 modułów. Wśród supermarketów przoduje Intermarche (1200).

Analiza przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku styczeń - październik 2011 wszystkie monitorowane przez ABR Sesta sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • g 2011-12-16 11:56:46

    haha.,kto wybrał to zdanie na tytul?!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane