Dyskonty odbierają statystycznemu hipermarketowi ok. 150 mln zł obrotu rocznie

Autor: dlahandlu.pl 30 czerwca 2015 10:04

Dyskonty odbierają statystycznemu hipermarketowi ok. 150 mln zł obrotu rocznie Najbardziej otoczona przez dyskonty jest sieć E.Leclerc, najmniej Auchan; fot. Market Side

Jak wynika z raportu firmy Market Side "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych" docelowy potencjał rynku dyskontów w Polsce to 5 tys. sklepów. W kolejnych latach powstanie jeszcze blisko 1,5 tys. nowych dyskontów - uważają eksperci Market Side.

W 2014 roku osiągnęliśmy wskaźnik 10,7 tys. mieszkańców na sklep dyskontowy. Jest to jeszcze ponad 2-krotnie więcej, niż na rynku niemieckim. Dlatego eksperci widzą optymiustycznie dalszy rozwój formatu dyskontowego. Ekspansja będzie przebiegać głównie w dużych miastach, przede wszystkim w Warszawie, Krakowie i Łodzi oraz na wsiach. Tutaj najbardziej aktywną siecią jest Biedronka. Geograficznie dyskonty będą najsilniej rozwijać się w woj. mazowieckim, łódzkim, małopolskim i śląskim.
W miastach rozwojowi dyskontów będzie towarzyszyć dalszy wzrost sieciowych sklepów convenience. Od strony klienta możliwe jest suplementarne traktowanie obu formatów. Dyskont może być sklepem na zakupy 1-2 razy w tygodniu, convenience na częstsze uzupełnianie pieczywa czy nabiału, zakup gazet, używek i produktów impulsowych. Oferta i poziom cen zdecydują, czy zachowania zakupowe będą ewoluować w takim kierunku. Umacnianie dyskontów w miastach będzie dalej znacząco osłabiać pozycję hipermarketów. Spadek udziałów w rynku może skłaniać hipermarkety do szukania specjalizacj /nisz rynkowych i re-definicji oferty oraz do zmniejszania powierzchni handlowej. Maleć będzie atrakcyjność hipermarketów spożywczych dla centrów handlowych, ze względu na coraz słabsze generowanie trafiku. W 2014 roku już ponad 40 proc. hipermarketów miało w bliskim sąsiedztwie (zasięg 500 metrów) sklep dyskontowy. W 3-kilometrowej strefie wokół przeciętnego hipermarketu spożywczego działało aż 10 sklepów dyskontowych.Szacując średnio-roczne obroty sklepu dyskontowego na około 15 mln złotych, oznacza to, że z 3-kilometrowej strefy oddziaływania hipermarketu dyskonty ściągają rocznie 150 mln złotych, wydawanych głównie na artykuły spożywcze.



• 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • M 2015-06-30 14:48:17

    Wniosek z artykuły jest 10 dyskontów powoduje że obroty Hipermarketu spadają do 0. Albowiem mało który hipermarket robi 150mln zł rocznie.

  • Gościu 2015-06-30 12:21:09

    bo polaki cebulaki byle taniej wszystko kupią. bo tutaj jest jak jest, po prostu...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane