REKLAMA
REKLAMA

Dyskonty szukają swojego eldorado w Wielkiej Brytanii

Autor: Stephen Springham, Planet Retail 26 marca 2014 13:41

Na Wyspach Brytyjskich wielka czwórka detalistów (Tesco, Asda, Sainsbury's, Morrisons) musi zmierzyć się z rosnącą siłą dyskontów - głównie Aldiego i Lidla, które postawiły na dynamiczną ekspansję liczby sklepów, poszerzenie bazy klientów i wzrost koszyka zakupowego. W odpowiedzi na ekspansję dyskontów, brytyjscy konkurenci inwestują w ceny i jakość produktów oraz starają się zmienić swoje pozycjonowanie cenowe.

REKLAMA

Zgodnie z przewidywaniami analityka Planet Retail, dyskonty w ciągu najbliższych 5 lat urosną o 10,5 proc. Aldi i Lidl wspólnie zwiększą sprzedaż o 5,9 mld funtów w ciągu najbliższych 5 lat, zaś wartość brytyjskiego rynku dyskontowego przekroczy 20 mld funtów. Pozwoli im to osiągnąć udział w rynku na poziomie 8,5 proc. w porównaniu z obecnymi 6,3 proc. Obie firmy zamierzają otwierać po 25-40 sklepów rocznie przez najbliższe 5 lat. 

Aldi zamierza zwiększyć liczbę sklepów z obecnych 508 do 687 w 2018 roku, zaś Lidl z 640 do 784 w tym samym czasie. Sprzedaż Aldiego ma szansę wzrosnąć z obecnych 3,9 mld funtów do 6,8 mld funtów w 2018 roku, zaś Lidla z 3,3 mld funtów do 5,2 mld funtów. Z kolei na inwestycje w UK Aldi zamierza wydać 400 mln funtów w latach 2013-2014, zaś Lidl 520 mln funtów w latach 2014-2015. W odpowiedzi na to Tesco przeznaczyło 200 mln funtów na inwestycje w ceny na przestrzeni 2014 roku, zaś Asda - 1 mld funtów na najbliższe pięć lat.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA