Dyskonty w 2015 roku otworzyły 2 razy mniej sklepów niż rok wcześniej

Autor: dlahandlu.pl 13 stycznia 2016 09:51

Dyskonty w 2015 roku otworzyły 2 razy mniej sklepów niż rok wcześniej fot. shutterstock

Jeszcze na 2014 rok sieci dyskontowe miały optymistyczne prognozy otwarcia 400 placówek. W zeszłym roku udało się uruchomić mniej niż 300 sklepów. Jak wynika z danych portalu dlahandlu.pl w 2015 roku liczba otwarć dyskontów spadła poniżej 150. Oznacza to, że dyskonty nie są w stanie dobić do liczby 4000 sklepów w Polsce, który to próg zgodnie z prognozami miały przekroczyć już w 2014 roku.

Biedronka w 2015 roku planowała otworzyć 100 placówek. Uruchomiła 102, ale zamknęła 22, co dało sieci przyrost na poziomie 80 placówek. W sumie sieć skończyła 2015 rok z liczbą 2667 sklepów.  W 2014 roku sieci udało się uruchomić 209 sklepów, a w samym IV kw. 60 placówek. Dla porównania w IV kw. 2015 roku Biedronce przybyło jedynie 8 lokali. Sieć ma 24 proc. udziału w rynku.

Lidl zakładał uruchomienie ponad 30 sklepów w Polsce, podobnie jak w ubiegłym roku. Dotychczas z oficjalnych komunikatów o otwarciach wynika, że nowych sklepów powstało 31. W sumie do sieci Lidl należy blisko 580 placówek w Polsce. Lidl razem z Kauflandem (Grupa Schwarz) ma 8 proc. udziałów w rynku.

Sieć Netto w 2015 planowała uruchomienie ok. 20 sklepów i tyle uruchomiła. Obecnie do sieci należą 354 sklepy. Jeszcze w 2014 roku sieć zakładała, że będzie otwierać rocznie 40-50 placówek. Na 2016 rok firma także planuje uruchomienie 20 placówek, głównie w największych miastach w Polce

Sieć Aldi, która nie zdradza swoich planów inwestycyjnych w 2015 roku powiększyła się 12 placówek i ma 106 sklepy (94 na koniec 2014 r.). Sieć rozwija się w tempie kilkunastu otwarć w roku.

W 2015 roku z rynku zniknęła sieć Dyskont Czerwona Torebka, która planowała otwierać po 100 sklepów rocznie, a po uruchomieniu 38 sklepów, została zlikwidowana.

Oznacza to, że na polskim rynku na koniec 2015 roku działało 3705 sklepów dyskontowych, z czego do Biedronki 2667, a do pozostałych graczy razem wziętych 1038. Eksperci prognozowali zbliżenie się do granicy 4000 placówek już w 2014 roku. Docelowo wielkość rynku dyskontów w Polsce szacowna jest na ok. 5 tys. Zgodnie z danymi firmy Market Side w 2010 roku było w Polsce 2315 takich sklepów, w 2011 roku - 2608, w 2012 - 2952 placówki, w 2013- 3294, a w 2014 - 3550.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane