PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Dyskonty widzą przed sobą obiecujące perspektywy, a sklepy niezależne spadek dochodów

Autor: dlahandlu.pl/GfK 22 lutego 2011 12:16

Barometr Nastrojów Handlu Detalicznego GfK dla sklepów małoformatowych w Polsce od 2009 roku utrzymuje się na niskim poziomie. Obecnie wynosi -13 punktów i nie zmienił się w stosunku do roku ubiegłego - wynika z raportu GfK Polonia.

W segmencie sklepów wielkoformatowych sytuacja jest odwrotna - poziom wskaźnika wynosi obecnie +25 punktów i świadczy o pozytywnych nastrojach w tych kanałach dystrybucji.

Barometr Nastrojów Handlu Detalicznego GfK jest syntetyczną miarą opisującą nastroje i perspektywy polskiego handlu detalicznego w opinii przedstawicieli detalicznych kanałów dystrybucji FMCG.

Najlepszy klimat i nastroje panują wśród przedstawicieli sektora sklepów wielkoformatowych, wśród których najlepsze perspektywy widzą przed sobą przedstawiciele sklepów dyskontowych (wartość wskaźnika +32 punkty).

W sektorze sklepów małoformatowych przeważają nastroje pesymistyczne, a najgorsze panują wśród przedstawicieli sklepów niezależnych, dla których wartość wskaźnika wynosi -15 punktów.

W ocenach przedstawicieli handlu wielkoformatowego przeważa pozytywna opinia co do przyszłej sytuacji finansowej ich sklepów (poziom składowej barometru dla tej kategorii sklepów wynosi +42 punkty). Ponadto, optymistycznie wyglądają prognozy szacowanej wartości sprzedaży w perspektywie najbliższego kwartału. Ta składowa barometru GfK osiągnęła poziom +49 punktów i jest na równie wysokim poziomie we wszystkich rodzajach sklepów wielkoformatowych.

Z kolei wśród przedstawicieli sklepów małoformatowych przeważa negatywna ocena przyszłej sytuacji finansowej (poziom składowej wskaźnika wynosi -27 punktów), co oznacza, iż w perspektywie najbliższego kwartału nie widzą przesłanek dla poprawy sytuacji finansowej sklepów w ich segmencie rynku.

Wśród przedstawicieli segmentu sklepów wielkoformatowych opinie dotyczące obecnego klimatu inwestycyjnego są rozbieżne. Przedstawiciele hipermarketów oceniają obecny klimat inwestycyjny optymistycznie na +36 punktów, natomiast przedstawiciele supermarketów raczej pesymistycznie na -18 punktów. Jeśli chodzi o ocenę zdolności do spłacalności należności w perspektywie nadchodzącego kwartału: przedstawiciele hipermarketów ocenią ją pesymistycznie na -21 punktów, natomiast przedstawiciele supermarketów i dyskontów lekko pozytywnie (neutralnie), odpowiednio na +1 i +2 punkty.
Przez przedstawicieli sklepów małoformatowych obecny klimat inwestycyjny został oceniony na poziomie -34 punktów, co świadczy o tym, iż przedstawiciele drobnego handlu oceniają obecne warunki na rynku jako niekorzystne dla podejmowania decyzji inwestycyjnych. Co więcej, są oni zdania, że ich zdolność do spłaty należności pogorszy się w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane