REKLAMA
REKLAMA

Dyskonty zaczynają rzadziej eksponować marki własne w gazetkach reklamowych

Autor: ABR SESTA 7 sierpnia 2012 09:37

Dyskonty zaczynają rzadziej eksponować marki własne w gazetkach reklamowych

Z analizy przeprowadzonej przez firmę ABR SESTA (dane za okres I-VI 2012 r.) wynika, że udział marek własnych w powierzchni gazetek kanału Modern Trade z I półrocza wynosi 10% i jest podobny do udziału w roku ubiegłym. Różnice kształtują się na poziomie poszczególnych kanałów i sieci. Znaczący spadek można zauważyć tylko w kanale dyskontów, gdzie udział marek własnych spadł ogółem o 3 p.p. Wpływ na to miały Biedronka, Aldi i Netto.

REKLAMA
W Biedronce udział marki własnej wyniósł 41% ( w roku ubiegłym 43%). Lidl jako jedyny zwiększył udział marek własnych do 89%, pozostając w dalszym ciągu liderem.
W hipermarketach tylko Tesco i Auchan zwiększyły udział marek własnych o 2 p.p. (do odpowiednio 12% i 3%) Kaufland natomiast bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 16% do 8%.
Również w kanale supermarketów Tesco poświęciło markom własnym więcej miejsca niż w ubiegłym roku (wzrost z 9% do 16%). Na pierwszym miejscu jest niezmiennie Intermarche (25% - wzrost o 3 p.p.).
Spadek znaczenia marek własnych ma miejsce w sieciach kanału cash&carry, a szczególnie w Eurocash, który o ponad połowę zmniejszył powierzchnie gazetek dla marek własnych.
Wśród małych sklepów spożywczych wyróżnia się Odido z udziałem 31%, oraz Chata Polska ze spadkiem o 6 p.p. do 11%.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA