Dyskonty zjadają własny ogon?

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2015 10:54

Dyskonty zjadają własny ogon? Fot. za lidl.pl

Sieci handlowe walczą o konsumenta proponując rozmaite akcje tematyczne i poszerzając ofertę o ekskluzywne bądź specjalistyczne produkty. To odpowiedź na osłabiony efekt "najniższej ceny", a także reakcja na pomysły konkurencji. Efekt? Ujednolicenie oferty, co widać zwłaszcza w przypadku dyskontów -  dziś wielobranżowych sklepów z asortymentem "dla każdego".

Najnowszym przykładem są nowe akcje Lidla i Biedronki. Od 7 kwietnia w ramach oferty „Wiesz, co jesz” w sklepach Biedronka dostępny będzie wybór artykułów spożywczych o walorach prozdrowotnych. Klienci będą mogli nabyć m.in. produkty wysokobłonnikowe, bezglutenowe, ryby, sałatki, soki, napoje sojowe, kiełki czy suplementy diety.
W tym samym czasie Lidl promuje zdrowe produkty hasłem "To, co naturalnie dobre". Sieć wprowadza m.in. żywność dla wegan.

Sieci dyskontowe rozwijają sukcesywnie segment modowy: m.in. odzież dla dzieci, odzież i buty do biegania, limitowane kolekcje od polskich projektantów (odzież w Biedronce, kolekcje Wittchen w Lidlu). Poszerzają też półkę kosmetyczną, ofertę książkową i multimedialną (gry, tablety, smartfony), wprowadzają artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz, promują polskie produkty, a na święta proponują egzotyczne potrawy.

Strategia wydaje się być słuszna: limitowana, czasowo ograniczona oferta kusi konsumentów. Część artykułów jest dosłownie rozrywana przez klientów (vide torebki Wittchen). Coraz większy wybór kosmetyków w dyskontach może dać się we znaki nowoczesnym sieciom drogeryjnym. Sieci zabiegają o współpracę z producentami i dystrybutorami.

W ten sposób dyskonty starają się zrekompensować presję cenową i przeciwdziałać niskiej lojalności klientów. Ale, podobnie jak w przypadku strategii niskich cen, gracze powielają czy wręcz kopiują swoje pomysły, by nie pozostać w tyle. Konsument ma wybór, a szyld przestaje mieć dla niego znaczenie. Skutek? Przywiązanie do marki maleje. W przyszłości sklepy dla każdego wkrótce mogą stać się sklepami dla nikogo. Ten los spotkał już hipermarkety. Czy podzielą go dyskonty?

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane