Dyskonty zyskają na rosnących cenach żywności

Autor: portalspozywczy.pl 6 marca 2011 18:14

Obecna, trudna sytuacja na światowym rynku surowcowym może jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój rynku dyskontów i marki własnej w Polsce. - Kieszenie konsumentów są bardzo mocno drenowane nie tylko przez rosnące ceny żywności w sklepach, ale także przez wszelkiego rodzaju inne opłaty. Więc ludzie będą kierowali się tam gdzie jest taniej, czyli do dyskontów - mówi Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.


Mocno drożejące od kilkunastu miesięcy surowce takie jak ropa, gaz, zboża, oleje, kakao, cukier czy mięso, powodują wzrost kosztów produkcji i transportu, a tym samym gwałtowne skoki cen towarów w sklepach. To oznacza kolejną falę odwrotu konsumentów od droższych towarów markowych i sklepów, które nie są w stanie zaproponować klientom odpowiednio niskich cen oraz atrakcyjnych promocji.

Według Andrzeja Gantnera najbliższe miesiące przyniosą kolejne przyspieszenie w rozwoju sieci dyskontowych takich jak Biedronka, Lidl i Netto, a także rozbudowę półek sklepowych z tanimi produktami pod marką własną sieci handlowych.

- To pokazał już rok 2008 r. gdy żywność zaczęła drożeć bardzo szybko, wtedy niezwykle dynamicznie ruszył rozwój sieci dyskontowych i produktów typu private label. W tamtym czasie duża liczba konsumentów zrezygnowała z kupowania np. w droższych sklepach osiedlowych na rzecz tańszych placówek dyskontowych. To normalne i logiczne działanie, które nie jest dobre dla przemysłu żywnościowego - mówi Andrzej Gantner.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane