Dystrybucja w internecie ma zwiększyć udział rynkowy Grupy Ambra

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2010 09:33

Według szacunków spółki Ambra, notowanego na giełdzie lidera rynku winiarskiego w Polsce, w ciągu najbliższych lat udział internetu w łącznej sprzedaży win w kraju może wzrosnąć do 5 - 10 proc. W Polsce co czwarta butelka wina sprzedawana jest za pośrednictwem Grupy Ambra. Dystrybucja w internecie ma jeszcze zwiększyć jej udział rynkowy.

Grupa Ambra, czołowy producent, importer i dystrybutor wina w Polsce oraz firma doradczo-technologiczna Jade uruchomiły w czewrcu br. portal Winezja.pl. Na portal obie firmy przeznaczyły 2 mln zł. Projekt wykracza poza tradycyjnie rozumiany sklep internetowy oferujący wina. Winezja.pl ma zapewnić spółce Ambra dynamiczny wzrost przychodów z tytułu sprzedaży online.

Branża e-commerce w Polsce jest w fazie intensywnego rozwoju. Sieć to najszybciej rosnący kanał sprzedaży detalicznej. Dynamikę handlu online dostrzegli też producenci i dystrybutorzy wina. Słuszność wielu decyzji biznesowych związanych z poszerzeniem kanałów dystrybucji uzasadniona jest m.in. przez optymistyczne dane dotyczące Polski - eksperci przekonują, że rynek wina w naszym kraju jest perspektywiczny. Badania instytutu CBOS, przeprowadzone w lipcu 2010 r., pokazują, że spożywanie wina zadeklarowała ponad jedna piąta respondentów (21 proc.). Prognozy rynkowe zakładają znaczny wzrost spożycia wina, kosztem piwa i wódki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane