PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Dystrybutor mrożonego pieczywa o mitach związanych z mrożeniem żywności

www.portalspozywczy.pl 13 września 2016 09:06

- Mimo że nie wynaleziono jeszcze zdrowszego sposobu konserwacji żywności niż mrożenie, nadal w prasie i internecie znajdujemy artykuły straszące konsumentów potworami z szafy. Najsmutniejsze jest to, że wszystkie one przedstawiają całkowicie fałszywy obraz sposobów produkcji pieczywa mrożonego i wprowadzają opinię publiczną w błąd nie podpierając się na faktach - mówi Michał Stępczak inżynier technologii przetwórstwa zbóż w firmie Widan Polska Sp. z.o.o.

Jak podkreśla Michał Stępczak inżynier technologii przetwórstwa zbóż w firmie Widan Polska Sp. z.o.o., producenci pieczywa mrożonego, tak jak wszystkie firmy, dążą do maksymalizacji zysków poprzez zminimalizowanie kosztów produkcji.

- Podstawowym konserwantem gwarantującym świeżość jest niska temperatura przechowywania a nie wsad surowcowy. Dodawanie konserwantów to kolejny, niepotrzebny koszt produkcji. Dotyczy to zwłaszcza środków przeciwko pleśni. Pleśń trudno rozwija się w temperaturach ujemnych więc przy właściwym przechowywaniu nie ma potrzeby tych środków dodawać. Częściej używa się ich przy przedłużaniu trwałości pszennego pieczywa pakowanego miedzy innymi w świeżym chlebie tostowym czy świeżych, pakowanych bułeczkach. Mrożenie azotem jest zbyt kosztowne i z pewnością przełożyłoby się na cenę pieczywa. O wiele tańsze jest mrożenie owiewowe za pomocą  schłodzonego powietrza - dodaje.

W związku z powyższym Michał Stępczak zachęca do gruntownego zapoznania się z tematem produkcji mrożonego pieczywa przed udzielaniem publicznych wypowiedzi w tym temacie.

- Namawiamy producentów do wyjścia z cienia i przedstawienia w szerszej odsłonie na czym polega oraz jakie zalety posiada mrożone pieczywo. W firmie Widan skład produktów jest jednym z głównych elementów analizy przy wprowadzaniu  do sprzedaży nowych produktów. Stawiamy na produkty, które nasz dostawca oznacza specjalną zieloną kategorią „czystej etykiety” jako dodatkową gwarancję czystości składu pieczywa. Etykieta ta pojawiła się w Polsce między innymi w odpowiedzi na nieprawdziwe opinie rozpowszechniane przez media - dodaje.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11474

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane