REKLAMA
REKLAMA

Działania na Facebooku mogą być jednym z głównych źródeł odwiedzin e-sklepu

Autor: Magdalena Lempart, Agencja HarmoniquePR 9 stycznia 2015 12:09

Spójne zastosowanie odpowiednich narzędzi marketingu online może znacząco przyczynić się do wzrostu konwersji na stronie, a w konsekwencji wzrostu sprzedaży. Facebook od kilku lat króluje w strategiach online marketingu, a poprzez ciągły rozwój serwis nadal umożliwia marketerom stosunkowo niski koszt dotarcia do klienta. Z analizy efektywności tego kanału wynika, iż poprawnie prowadzone działania mogą stanowić jedno z głównych źródeł odwiedzin sklepu internetowego.

REKLAMA
Wychodząc naprzeciw reklamodawcom Facebook za pośrednictwem platformy umożliwia, m.in. optymalizację kampanii pod kątem zwiększenia konwersji w witrynie. Atrakcyjność tej formy reklamy polega głównie na tym, że marketer przy jej tworzeniu może skorzystać z możliwości dodania nakładki wzywającej do działania, np. „Kup teraz", „Więcej informacji". Po bezpośrednim kliknięciu w przycisk użytkownik zostaje przeniesiony do odpowiedniej podstrony sklepu.

Okazuje się, iż reklamodawcy nie powinni bagatelizować także możliwości promocji wielu produktów w tym samym czasie. Taka opcja dostępna jest tylko za pośrednictwem interfejsu API Facebooka. Dlaczego warto z niej korzystać? Przede wszystkim dlatego, by pokazać użytkownikowi bogaty asortyment swojego sklepu. To klient zdecyduje, która część reklamy (który produkt) w danym momencie interesuje go najbardziej. Po najechaniu i kliknięciu w dany produkt użytkownik od razu zostaje przeniesiony do podstrony, umożliwiającej zakup produktu.
Poza technicznymi możliwościami przekazów reklamowych istotne pozostaje także to, w jaki sposób można je kierować do potencjalnych klientów, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Z pewnością kluczowy z perspektywy sklepów internetowych jest remarketing. W ten sposób przekaz reklamowy wyświetli się osobom, które w przeszłości odwiedziły już e-sklep, a więc wykazały zainteresowanie marką. Przypomnienie użytkownikom serwisu o możliwości skorzystania m.in. z obowiązującej promocji pozwoli zwiększyć konwersję na sprzedaż. Z doświadczeń oraz analizy efektywność kampanii remarketingowych na Facebooku wynika, że koszt uzyskania danej reakcji np. zakupu może być do 60% niższy niż w pozostałych kanałach.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA