Dzięki franczyzie Stokrotka w ciągu trzech lat może podwoić obroty

www.portalspozywczy.pl 12 czerwca 2014 14:33

Uruchomienie przez Stokrotkę franczyzy w kwietniu tego roku powinno zdecydowanie przyspieszyć rozwój sieci. Jak powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA, Stokrotka w ciągu trzech lat chce zwiększyć liczbę sklepów z 240 do ponad 600, co przełoży się na podwojenie dotychczasowych obrotów.

Jak uruchomienie franczyzy wpłynie na dotychczasową strategię Stokrotki?
Nasza strategia jest jasna - konsekwentnie poprawiamy biznes operacyjny, budujemy skalę i zwiększamy nasze udziały w rynku. Franczyza tworząc dodatkowy kanał rozwoju organicznego jest istotnym elementem naszej strategii - nie stoi w konflikcie z uruchamianiem własnych placówek, a nawet go wspiera zwiększając rozpoznawalność naszej marki na konkretnych, lokalnych rynkach. Mówiąc wprost: jeśli gdzieś działa niezależny sklep, to mamy dwie możliwości, możemy z nim konkurować lub przyjąć go do naszej sieci i współpracować dla obopólnych korzyści. My preferujemy ten drugi scenariusz.

Posiadamy obecnie około 240 sklepów i prawie 2 mld zł sprzedaży w segmencie detalicznym. W ciągu trzech lat planujemy mieć ponad 600 placówek detalicznych podwajając nasze obroty. Silna marka detaliczna, skala zakupowa, sprawność operacyjna sklepów i logistyki to klucz do sukcesu na rynku detalicznym a franczyza wzmacnia nas w każdym z tych obszarów.

Jak wygląda obecny udział Stokrotki w handlu detalicznym? Jak udziały mogą wzrosnąć w perspektywie 2016/17 roku?
Nasz dzisiejszy udział w rynku to około 1 proc., w wyniku rozwoju organicznego w perspektywie 3 lat powinniśmy go podwoić. Mimo, że rozwój organiczny jest głównym elementem naszej strategii rozwoju, to nie wykluczamy też przejęć, a wtedy udział rynkowy mógłby być istotnie wyższy.

Przejęcia nie pozwoliłby na szybsze zbudowanie skali?
Oczywiście, że tak, ale kiedy myślimy o przejęciach innych podmiotów to nie tylko patrzymy na nie z perspektywy możliwości budowania skali, ale ważne jest to aby przyłączany podmiot pasował do naszej strategii. Mówiąc o strategii mam na myśli przede wszystkim formaty i charakter lokalizacji detalicznych jakie potencjalny nasz partner posiada. Oczywiście jak w każdej transakcji kupna i sprzedaży niezbędne jest uzyskanie porozumienia cenowego satysfakcjonującego dla obu stron. Przejęcia innych podmiotów traktujemy jako pewien dodatkowy element naszej strategii - podstawą jest rozwój organiczny. Mamy model biznesowy sklepu, który sprawdza się na wysoce konkurencyjnym rynku, jakim z całą pewnością jest polski rynek. Siłę możemy budować nie tylko poprzez przejęcia, ale także inne formy integracji handlowej i operacyjnej z niezależnymi partnerami - wspólne grupy zakupowe, współpraca logistyczne itd. Wymagający rynek, który poddany jest silnej presji cenowej wymaga od każdego uczestnika takiego rynku permanentnego doskonalenia się, które w przypadku handlu detalicznego oznacza przede wszystkim podnoszenie atrakcyjności cenowej, której nie zastąpi miła obsługa lub szerszy asortyment niż oferuje konkurencja. Droga do tej atrakcyjności prowadzi poprzez budowanie skali zakupowej i redukcję kosztów na każdym poziomie organizacji, co przymierza handlowe i operacyjne umożliwiają.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Michał 2014-06-13 09:56:26

    Franszyza w wydaniu Polskim. Przykład z małych sklepów sieci żabka. Ajent (franczyzobiorca)Za prowadzenie sklepu otrzymuje 3,5% od miesięcznego obrotu sklepu! Żabki robią średnio 100 tys. zł miesięcznie obrotu a koszty głównie koszty pracy to min. 10 tys. zł Franczyzobiorcom na waciki wystarczy ale zarobić na życie to już nie zarobią. Wracając do Stokrotek zamiast sprzedawać franszyzy niech połączą się z Bac-polem w dużą grupę zakupową. I nie kombinują z pozbyciem się sklepów. Polacy muszą nauczyć się współpracować w innym razie sieci zagranicznymi inaczej trzeba będzie sprzedać się jakiemuś np. żydowskiemu funduszowi jak żabki..

  • jehudimenuhin 2014-06-12 19:20:35

    tatata - a ja chciałbym w przeciągu 3 lat zdobyć 10% rynku warzyw- teraz mam jeden warzywniak a strategia jest prosta - dobre kartofle i tani rabarbar

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane