Dzięki grywalizacji Red Bull poprawił wyniki o 21 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2016 11:02

W ramach Akademia Asów, programu grywalizacji przygotowanego i wdrożonego przez firmę Red Bull handlowcom Red Bulla udało się polepszyć wyniki o 21 proc, gdy gdy cały rynek napojów energetycznych wzrósł o 10%. – Dzięki Akademii Asów poprawie uległy nie tylko wyniki sprzedaży, lecz także ekspozycja produktów w sklepach – wyjaśnia Anita Lewandowska z Red Bulla.

Zadaniem Akademii Asów było utrzymanie stałego poziomu motywacji pracowników niezależnie od okresu rozliczeniowego, a to zmierzało do uniknięcia cokwartalnego „dobijania targetów”. Wyzwaniem jest zbudowanie i utrzymanie zaangażowania wszystkich pracowników i to przez cały okres trwania programu. Dobrze przygotowana grywalizacja aktywizuje zarówno tych najlepszych, jak i tych z końca stawki. Osiąga się to przez zmianę formy komunikacji, jak i odpowiednie rozłożenie zadań w czasie oraz podział na działania indywidualne i zespołowe.

– Tego typu narzędzia zwiększają zaangażowanie pracowników, a przy okazji pozwalają również lepiej przekazać cele i zweryfikować ich rozumienie – dodaje Wiktor Miałkowski z firmy Pro Business Solutions, która przygotowywała aplikację.

Grywalizacja jest modyfikowaniem zachowań ludzi poprzez stosowanie technik znanych m.in. z gier fabularnych. Ma to pozwolić na uatrakcyjnienie pracownikom czynności, które wydają się nudne lub rutynowe. Technika ta opiera się na przyjemności, jaką sprawia ludziom zdobywanie kolejnych trofeów i samo współzawodnictwo. W grywalizacji można zastosować wiele elementów, aby osiągnąć założone wcześniej cele. Należą do nich między innymi paski postępu, odznaki do osiągnięcia, wprowadzenie poziomów trudności, rankingi, a także różnego typu systemy nagradzania, kolekcjonowania czy też wymiany. Grywalizacja może znaleźć zastosowanie w wielu branżach, takich jak marketing, sprzedaż edukacja czy też finanse.




Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane