PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

E-commerce: Czy sklepy nadążą za klientem?

Property News 1 października 2015 17:01

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu e-commerce, wiele sieci handlowych zastanawia się, jak nadążyć za oczekiwaniami współczesnych klientów, którzy coraz częściej kupują przez internet.

REKLAMA

Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, prelegentka Property Forum 2015 twierdzi, że to nie liczba dokonanych zakupów online, ale sam wpływ internetu na reakcję klienta jest dla sieci handlowych prawdziwą wartością.

- Trzeba pamiętać, że na wiele czynników reagujemy w taki sam sposób - bez względu na to, czy jesteśmy online czy offline. I to zjawisko wszystkie sieci sklepów powinny wykorzystywać. Show-roomy zamiast salonów, wirtualne przymierzanie - to tylko niektóre z obecnych rozwiązań, z których firmy korzystają, by dostosować swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klienta - tłumaczy.

Jak dodaje Łukasz Kiczma, członek zarządu Izby, uważa, że eksperci zwracają także uwagę na tak zwany efekt o-ROPO/ROTOPO. To coraz częstsze zjawisko polegające na tym, że klient najpierw wyszukuje produkt w sieci, a następnie idzie do sklepu stacjonarnego, by ten sam produkt 
zobaczyć na żywo i kupić. Istnieje zatem również możliwość, że wkrótce powstanie zapotrzebowanie na wielobrandowe punkty, w których klienci będą mogli osobiście odebrać zakupy dokonane wcześniej przez internet.

Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management, Knight Frank, twierdzi, że e-commerce nie jest opozycją do tradycyjnej sprzedaży, ale jej uzupełnieniem, które należy traktować jako dodatkowy sposób komunikacji z konsumentem. Podkreśla jednak, że klienci lubią tradycyjne zakupy, a więc sieci, a także centra handlowe muszą o tym pamiętać.

- Ludzie wracają do centrów handlowych, bo potrzebują tego, co nazywamy "customer experience". Potrzebujemy wielości bodźców i doświadczeń offline'owych. To powrót do tego, co towarzyszy tradycyjnemu modelowi sprzedaży – tłumaczy Mielcarz. Dodaje też, że sposób, w jaki klient spędzi swój wolny czas w centrum handlowym, staje się coraz ważniejszym czynnikiem dokonywania zakupów. Nie można zatem zapominać o tym, czym naprawdę jest proces zakupowy i co mu towarzyszy, ponieważ tego doświadczenia nie zastąpi klientowi żadne "kliknięcie".

Więcej na propertynews.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA