REKLAMA
REKLAMA

E-commerce: Jak walczyć o zagranicznego klienta?

Autor: pr, dlahandlu.pl 16 kwietnia 2015 09:13

Europejczycy na wirtualne zakupy coraz częściej wybierają się poza granice swojego kraju. Chętniej zaglądają też do Polski. Skoro statystyczny obywatel Unii Europejskiej wydaje na zakupy w internecie 1234 euro, a Polak nie więcej niż 465 euro, jest się o kogo bić. Co polski e-sklep powinien zrobić, aby pozyskać zagranicznych klientów?

REKLAMA

Niekwestionowanym liderem w zakupach online w Europie jest Wielka Brytania – aż 42 proc. Brytyjczyków kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Na drugim miejscu znaleźli się konsumenci z Niemiec – 35 proc. z nich jest na wirtualnych zakupach raz w tygodniu lub częściej. 
E-konsumenci z najbardziej rozwiniętych rynków europejskich coraz chętniej kupują online w innym kraju niż mieszkają. Częściej wybierają również Polskę. Niewątpliwym magnesem przyciągającym zagranicznych konsumentów nad Wisłę jest niższa, niż na ich rodzimym rynku, cena. Problem w tym, że wraz z rosnącym na zachodzie Europy potencjałem polskich e-sklepów, nie wzrasta ich dostępność dla zagranicznych konsumentów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC, eksportujący przedsiębiorcy w działalności biznesowej coraz częściej deklarują wykorzystanie internetu  (79 proc.). Mimo to, e-sklep w języku obcym posiada zaledwie 6 proc. firm, a stronę internetową tłumaczy tylko 1 na 3 przedsiębiorców prowadzących sprzedaż za granicę (31 proc.). Czynnikiem, który nie ułatwia pozyskiwania zagranicznych klientów, jest brak promocji i reklamy polskiego e-commerce skierowanych na inne rynki niż krajowy. Zupełnie inne nastawienie na pozyskiwanie zagranicznych klientów panuje w Europie Zachodniej. – Według danych Sociomatic Labs, w najbliższej przyszłości 70 proc. kampanii reklamowych, brytyjskich i niemieckich sklepów internetowych, kierowanych będzie do klientów zagranicznych. W Europie Środkowo – Wschodniej, w tym w Polsce, zaledwie 30 proc. – mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Europie Centralnej i Wschodniej w Sociomantic Labs.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA