PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

E-commerce: Sprzedawcy stawiają na zunifikowane platformy handlowe

Autor: dlahandlu.pl/pr 23 marca 2015 10:05

Najnowsze badania ,,Building the business case for a unified commerce platform" wskazują, że coraz więcej sprzedawców rozumie, jakie znaczenie dla sukcesu sklepu ma integracja wszystkich kanałów sprzedaży. Aż 53 proc. przebadanych respondentów stwierdziło, że w ciągu kilku najbliższych lat zamierza wprowadzić zunifikowane platformy handlowe w swoich firmach. W dłuższej perspektywie, chce to zrobić nawet 86 proc. z nich.

Wartość globalnego rynku e-commerce przekroczy w tym roku 1,8 biliona dolarów, by już w 2017 r. osiągnąć poziom 2,4 biliona. - Według estymacji Sociomantic Labs w tym roku rodzimy rynek e-commerce urośnie o ponad 15 proc. do wartości 31,12 miliarda złotych. To powoduje, że chętnych to do walki o niego z roku na rok przybywa. Tylko w tym roku liczba sklepów internetowych działających w polskim internecie wzrośnie o 10 proc. i przekroczy 22 tysiące - mówi Maciej Wyszyński dyrektor zarządzający w Europie Centralnej i Wschodniej z Sociomantic Labs. A w kolejce ustawiają się następni chętni: platformy aukcyjne, sprzedażowe, e-pasaże oraz zagraniczni gracze myślący o rynku Europy Centralnej i Wschodniej, w tym Polsce.

Oprócz silnej konkurencji, rodzimym sklepom internetowym coraz trudniej pozyskać klienta ze względu zmianę zwyczajów zakupowych stymulowanych intensywnym rozwojem technologii, w tym przede wszystkim mobilnych. Współczesny konsument kupuje kiedy i gdzie chce - przez internet, mobile i w offline. Koniecznym staje się nie tylko łączenie działań we wszystkich kanałach sprzedaży, wdrażanie zaawansowanych narzędzi analitycznych, ale także personalizacji oferty.

58 proc. klientów uważa, że oferty i promocje, jakie dostają od sprzedawców, mijają się z ich potrzebami i są często zbyt ogólne, wynika z najnowszych badań. Dotarcie do potencjalnych klientów umożliwia analiza ich zachowań w sieci m.in. wejść na strony internetowe czy oglądania określonych produktów. Takie informacje oraz wykorzystanie ultranowoczesnych technologii, pozwalają na przygotowanie przekazu reklamowego „szytego na miarę". Jest to tzw. reklama osobista (ang. programmatic buying). - Taka personalizacja, czyli dopasowanie przekazu do określonego klienta, umożliwia jego modyfikację w zależności od tego, na jakim etapie ścieżki zakupowej jest aktualnie klient. To zdecydowanie zwiększa szanse nie tylko na jego utrzymanie, ale także na zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Co ważne sprawdza się idealnie w handlu internetowym znacznie zwiększając skuteczność - wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Personalizacja oferty daje dobre rezultaty. We wszystkich przypadkach przekłada się na wzrost konwersji, czyli sprzedaży. Jednak największe efekty dostosowania marketingu do potrzeb i zainteresowań klientów, według respondentów przynosi offline (95 proc.), e-reklama (93 proc.) czy SEM, czyli reklama w wyszukiwarkach (92 proc.). Relatywnie najsłabsze efekty daje stosowanie personalizacji w przypadku SMS - 75 proc. Wyniki badań uświadamiają pilną potrzebę zarówno personalizacji, jak i integracji działań marketingowych - świadczenia usług w modelu omnichannel, czyli wielokanałowym. Obecna technologia umożliwia już dostosowanie oferty e-commerce do wielokanałowej ścieżki zakupowej klienta. Zastosowanie reklamy osobistej - programmatic, umożliwia prowadzenie efektywnych działań w różnych kanałach, co przekłada się na zwiększenie konwersji.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane