E-commerce w FMCG to cały czas ok. 0,2 proc. rynku

Autor: dlahandlu.pl 11 sierpnia 2016 12:40

44% mieszkańców dużych ośrodków miejskich i co trzeci mieszkaniec mniejszych miast poświęca tygodniowo do dwóch godzin na większe zakupy spożywcze. Z badań wynika, że co trzeci konsument chciałby ograniczyć ten czas.

E-commerce w FMCG to około 0,2% całości rynku. Dlaczego? – Zakupy spożywcze przez Internet są jeszcze słabo popularne z kilku powodów. Przede wszystkim ograniczają się do dużych miast i największych sklepów. Lokalne sklepy internetowe często mają problemy np. ze stroną internetową, przez co część produktów jest niewidoczna lub niemożliwa do zamówienia. Czasem zakupy trzeba potwierdzać mailowo, żeby mieć pewność, że zostały one złożone. To dodatkowa trudność dla klienta. Mniejsze sklepy nie mają funduszy na rozbudowę swoich serwisów www. Duże z kolei nie ogłaszają się tak, jak powinny. Wielu ludzi nie wie nawet, że mogą zrobić zakupy przez Internet – ocenia Robert Matyszewski, wiceprezes firmy SoftwareHut. Dodatkowo dochodzą tutaj czynniki psychologiczne – kwestia ograniczonego zaufania do zakupów w sieci oraz przyzwyczajenie do tradycyjnych marketów i chęć zobaczenia produktów przed ich zakupem.

W niektórych sklepach wystarczy zrobić np. zakupy za 50 złotych, by mieć zagwarantowany dowóz za darmo, w innych trzeba wydać już 150 złotych.

Żeby jeszcze bardziej zachęcić klientów do korzystania ze sklepów internetowych powstały aplikacje ułatwiające robienie zakupów spożywczych w sieci. – Za ich pomocą można szybko tworzyć i zarządzać listami, udostępniać je znajomym, dodawać ceny i ilości do wpisanych produktów. Niektóre aplikacje oferują też możliwość przechowywania paragonów w pamięci telefonu / tabletu. Dodatkowo mogą zapamiętywać daty i miejsca robienia zakupów, a także dodawać informacje o gwarancji – podsumowuje Robert Matyszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • m 2016-12-13 15:25:52

    Witam,



    Jakie aplikacje autor ma na myśli.



    Pozdrawiam,

    m

  • M.Golebiewska HURTUM 2016-08-11 15:39:33

    Pisząc o eCommerce w FMCG nie należy ograniczać się tylko do detalu, a wziąć także pod uwagę e-handel B2B, który rośnie ostatnimi czasy baaaardzo dynamicznie. Wolumenowo, znacznie szybciej niż B2C. Wspomniane koszty wejścia w eCommerce można minimalizować. W przypadku B2B między innymi dzięki platformom typu HURTUM, gdzie wystarczy się zarejestrować i już można sprzedawać online. Czyli model "starego, dobrego Allegro" ale wysoce wyspecjalizowanego :)



  • Karol 2016-08-11 14:56:19

    A jak wygląda handel hurtowy e-commerce?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane