PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

E-commerce w Polsce rośnie w każdej kategorii

Autor: wirtualnemedia.pl 4 marca 2011 09:02

Mimo zawirowań gospodarczych rok 2010 był widocznie lepszy od 2009, a 2011 zakłada dalsze zwiększanie udziału zakupów on-line w wydatkach Polaków - wynika z raportu "E-commerce w Polsce w oczach internautów" autorstwa firmy Gemius.

Raport potwierdza wzrost odsetka kupujących on-line w 2010 roku do 74 proc. internautów. Rośnie też świadomość internautów odnośnie zakupów grupowych (tzw. group shopping), ale na naszym rynku popularność dotychczasowych kanałów sprzedaży jest nadal dużo większa.

Internauci deklarują, że zakupów w internecie dokonują zarówno w e-sklepach, jak i na aukcjach internetowych. Choć liczba sklepów on-line w ostatnim okresie gwałtownie się powiększyła i zbliża się do 10 tys. podmiotów, aukcje internetowe są nadal bardziej popularne. Zakup tym kanałem deklaruje 80 proc. kupujących w sieci (59,2 proc. internautów). W sklepach internetowych zakupów dokonuje dla porównania 68 proc. tej grupy (50,3 proc. internautów). Jednocześnie rośnie liczba osób kupujących zarówno na aukcjach, jak i w sklepach.

Klienci serwisów aukcyjnych kupowali w grudniu 2010 r. na aukcjach przeciętnie 3,54 razy, a w sklepach on-line 2,32 razy. Według deklaracji kupujących na aukcjach, ich wydatki w tych serwisach wynosiły wówczas przeciętnie 315,5 PLN, a w e-sklepach 383,6 PLN.

Jak pokazują wyniki badania, porównywarki cen ofert e-sklepów oraz serwisy konsumenckie gromadzące opinie, sugestie i rekomendacje internautów, mają duży wpływ na wzrost odsetka kupujących on-line w ostatnim roku. Z porównywarek cen korzysta 60 proc., a z serwisów konsumenckich 56 proc. kupujących w sieci. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się pasaże handlowe i katalogi, z których korzysta 18 proc. kupujących on-line.

Najnowszy rodzaj zakupów on-line w polskim internecie - zakupy grupowe - choć jest najrzadziej wykorzystywanym sposobem dokonywania transakcji, znany jest już wśród 33 proc. internautów.

Według gemiusRaport, zdecydowana większość kupujących w sklepach zetknęła się z rekomendacjami zakupowymi, a świadomie korzysta z nich nieco ponad 1/4 klientów. W 71 proc. są to proste podpowiedzi. Niewielka jeszcze część sklepów korzysta z zaawansowanych, spersonalizowanych rekomendacji zakupowych, czyli podpowiedzi skierowanych do konkretnego użytkownika opierających się na historii wcześniej dokonywanych zakupów. Kontakt z taką formą rekomendacji potwierdziło jedynie 17 proc. ankietowanych.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane