E-gazetki Biedronki, Lidla i Pepco na podium. Sieci zyskują dostęp do wiedzy o użytkownikach

Autor: mondaynews.pl 6 października 2016 09:34

E-gazetki Biedronki, Lidla i Pepco na podium. Sieci zyskują dostęp do wiedzy o użytkownikach fot. Shutterstock

Blix w pierwszym półroczu 2016 r. obserwował 14 sieci handlowych publikujących materiały promocyjne w wersji online. W tym okresie najlepszą dystrybucję odnotowała Biedronka. Oglądalność jednej gazetki tej sieci liczyła 507 271 odwiedzin. Na drugim miejscu znalazł się Lidl z sumą 490 765, dalej Pepco – 300 401.

E-gazetki Carrefoura, w zestawieniu i przeliczeniu na jedną gazetkę, wykazały najmniejszą popularność. Miały wiele odwiedzin, ale ich wyniki rozłożyły się na dużą liczbę gazetek. Warto dodać, że Biedronka wydała w tym czasie 95 gazetek mobilnych, Lidl – 35, Pepco – 14, a Carrefour 122. Najwięcej odsłon miała gazetka Biedronki pt. „Praktycznie i Romantycznie” z lutego 2016 r. – ponad 507 tys. Wyniki analizy komentuje Tomasz Jabłoński, prezes zarządu Grupy Qpony, do której należy Blix.
– Oglądalność materiałów promocyjnych Biedronki w aplikacji Blix była aż o 78% wyższa w pierwszej połowie 2016 roku, niż w drugim półroczu 2015 r. Ich bliskość geograficzna, w przypadku aplikacji na telefon, ma zasadniczy wpływ na przeglądanie ofert. Użytkownicy sprawdzają je nie tylko w domu, ale też w pracy, na zakupach, czy w transporcie miejskim. Z kolei gazetki Lidla są rozpoznawane, ponieważ sieć bardzo często zamieszcza w nich informacje o niepowtarzalnych promocjach - zwraca uwagę Tomasz Jabłoński.
Sieć Pepco znalazła się na trzecim miejscu pod względem popularności oglądanych e-gazetek. Jej grupa docelowa pokrywa się z profilem odbiorcy aplikacji Blix. Około 80% osób ją pobierających to kobiety, które stanowią też dominującą część konsumentów Pepco. Prawie 2/3 użytkowników całej aplikacji jest czynna zawodowo, ma od 18 do 44 lat i zamieszkuje gospodarstwa domowe liczące powyżej 3 osób. Jej klienci mają najwyższy wskaźnik oglądalności elektronicznej gazetki do ostatniej strony. Najciekawsze, że materiały promocyjne Pepco nie prezentują wielu obniżek. Wynika to z polityki cenowej polegającej na utrzymywaniu stałych, niskich cen. 
– Carrefour znalazł się na ostatnim miejscu pod względem liczby odsłon w przeliczeniu na jedną gazetkę. Jednak, jeśli zliczyć całościowe wyniki wszystkich gazetek, to są one bardzo dobre. Suma wszystkich odwiedzin w pierwszej połowie br. wyniosła bowiem ponad 8 mln. Dla porównania, Lidl w tym samym czasie osiągnął 11 mln. Z kolei Aldi, który, z wynikiem dystrybucji 2 mln, znalazł się na przedostatnim miejscu, przed Carrefourem, ma w Polsce ponad 100 sklepów, więc o wiele mniej, niż Biedronka czy Lidl. Biorąc pod uwagę zagęszczenie placówek, wyniki odsłon tych gazetek są bardzo obiecujące. Naturalnie – im większa liczba punktów handlowych, tym większa oglądalność gazetek – tłumaczy Tomasz Jabłoński.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane